Emil
Hero
Det beror ju då på vad man menar med "ungefär". Det är fler moment och beslut i en eonstrid och fler detaljer. Sådant tar tid.</I>
Rätta mig om jag har fel, men momenten i en strid är desamma i båda spelen:
Du väljer hur du attackerar
Du slår färdighetsslag
Spelledaren avgör om manövern lyckas
Du slår eventuell skada
Eventuell skada appliceras på offret
Och inom dessa gör man ungefär samma sak, fast på olika sätt.
Hur menar du?
Rent teoretiskt borde det inte ta mycket längre tid, eftersom checklistan över saker som görs under en stridsrunda är densamma. Och tidsaspekten för varje moment mig veterligen ungefär densamma.
/Emil
Brevis esse laboro, obscurus fio
Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
Rätta mig om jag har fel, men momenten i en strid är desamma i båda spelen:
Du väljer hur du attackerar
Du slår färdighetsslag
Spelledaren avgör om manövern lyckas
Du slår eventuell skada
Eventuell skada appliceras på offret
Och inom dessa gör man ungefär samma sak, fast på olika sätt.
Hur menar du?
Rent teoretiskt borde det inte ta mycket längre tid, eftersom checklistan över saker som görs under en stridsrunda är densamma. Och tidsaspekten för varje moment mig veterligen ungefär densamma.
/Emil
Brevis esse laboro, obscurus fio
Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>