Nekromanti T-shirts någon?

seinet

Swashbuckler
Jag satt och funderade på ifall jag skulle ta och lägga ut lite av pengarna jag tjänade nu i sommar för att fixa www.rollspe.nu-tshirts. Hade tänkt mig samma tryck på framsidan som de gamla men med en cool fras på baksidan, vill gärna ha några förslag. Helst skall det vara lite spydigt i stil med:
Vad är din roll i världen
www.rollspel.nu
Andra förslag är
Jag har 1337 nördpoäng
(alternativt erfarenhetspoäng)
www.rollspel.nu
Nordens största rollspelssida
(kanske med två prickar över o:et i "nordens"
Spelar du någon roll?
Om inte: www.rollspel.nu
Vill du också spela roll?
www.rollspel.nu
/Seinet Wintermute - Tänkte sig en upplaga på 50 exemplar i varierande storlek (vilket innebär att fabror Seinet lägger ut med drygt 5000 kr).

Krille

Super Moderator
  • XP är inte en Windows-version, det är målet med livet!
  • Min andra t-shirt är mycket fulare.
  • Resten av mig är online.
  • Resten av mig är påhittad.
  • Du har fler vuxenpoäng än mig!
  • "Gelémässigt" syftar inte på min mage.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mjahaja, tjyvaktighet. ;)

Jasså, du skrev upp några av mina förslag, va? Då kan jag ju lika gärna posta de andra jag kom på. :gremwink:

"Roll-on"
"Because you're worth it"
"Ni sitter på en taverna..."
"+15 i Karisma"
"T-shirt of appearance +15"
"Tack Seinet!"
"Äh, spela roll!"

Jag kommer nog på fler senare.

Och de bör väl säljas för 1t10+75 gp (guldtior, såklart)?

Rickard

Urverk speldesign
"/Seinet Wintermute - Tänkte sig en upplaga på 50 exemplar i varierande storlek (vilket innebär att fabror Seinet lägger ut med drygt 5000 kr)."
Återigen.. På tryckeriet jag tryckte t-shirts till min förening så kostade tvåfärgstryck 53 kronor styck innan moms.. Om du vill (delge min bilden) så kan jag dra dit och göra en fråga om vad det skulle kosta... eller åtminstone ge dig telefonnumret till tryckerifirman så du kan fråga själv.. Äh, vad dum jag är.. Jag PM:ar dig numret istället och så får du välja själv hur du ska göra.. Fast kanske har de sommarstängt?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som ringde runt till tryckerier i Norrköping för att få billigaste priset

Foggmock

Myrmidon
Re: Mjahaja, tjyvaktighet. ;)

1t10+75 gp

Alltså allt mellan 760 och 850 spänn per tröja? Satan!

Sodivra

Champion
Några plockade från ett gammalt inlägg:
Förhandsgranskning är för mesar!
5000 rollspelare KAN inte ha fel!
Ska vi prata om rollspel eller OT?
GRISODLARE

Och några nya..
Gaming! Narritvism! Simulationism!
Monster! Skatter! XP!

seinet

Swashbuckler
Själv tänkte jag mig mer att det skulle vara "ditritade" prickar ifall du förstår vad jag menar, d.v.s. att det egentligen står "Nordens" men att någon varit framme och varit rolig :gremsmile:

/Seinet Wintermute - Skall iväg till jobbet snart

G

Guest

Guest
Re: T-shirts någon?[OT]

Det vore ju inte helt fel det heller, men jag saknar ett o med en prick över, jag måste göra något åt det.
Når jag kommer hem kan jag nog fixa en sådan logga till mig själv här på wrnu.

<Kom på att jag var lite ot>

seinet

Swashbuckler
Re: Mjahaja, tjyvaktighet. ;)

Tja, formeln han skrev är väl en modifikation på "1t100+75 gp" där gp var kronor, men han var lite väl trött för att ändra 75.

Ett exempel är ju 1t100+75 silvermynt (av senaste upplagan av valfri svensk giltig valör, d.v.s. antingen 5-kronor eller 1-kronor).

/Seinet Wintermute - Måste cykla iväg till AMF4 nu och jobba lite

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mjah, såklart...

Det var lite sent på natten och jag var lite trött.... Å andra sidan är väl 800 spänn ett rimligt pris för en tröja med ens favoritsite som tryck? :gremwink:

w176

Förlorad dotter
Seriöst...

Jag skulle personligen aldrig sätta på mig en t-shirt med rollspels tema som anspelade på nörderi lika lite som jag skulle sätta på en lajv-tshirt som anspelade på att vara ute i skogen och supa.

En seriös sajt som rollspel.nu bör i mina ögon inte koppla ihop hobbyn med negativa bilder och värderingar inför andra. Att ha nörderi som ett stående självironiskt internskämt är djävulskt kul men att bära det utåt är en annan sak och helt enkelt för dålig reklam.

En rollspels t-shirt gör en till en representant för hobbyn och då tycker jag att man inför andra har ett ansvar att visa upp ett bra ansikte utåt. Liksom min jujustuklubb skulle skinnflå den instruktör som hade en Luleå jujustuklubb t-shirt på sig när man är ute och super och spyr som ett svin och sätts i fyllecell av farbror blå.

Seriöst rollspel.nu kan inte som en seriöst rollspels sajt sätta sitt namn på etter stödja antireklam för hobbyn och dessutom så är de slogans som syftar på roll mycket roligare.

Targon

Hero
Håller med!

Vem i sjutton vill ha en t-shirt som på tydligast tänkbara sätt offentligen markerar "Jag är en nörd!"? Hobbyn lider tillräckligt av sin nördighet, så varför då göra den ännu nördigare?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Seriöst...

Och som upphovsman till "jag har 1337 nördpoäng" måste jag väl säga att jag trodde (fel av mig, man ska inte tro saker) att det framgick klart och tydligt att det var ett skämt. Ett sådant som man kan skratta åt och sen vinka bort.
Klart som sjutton att det inte ska stå det på en www.rollspel.nu-t-shirt, men det hindrar väl inte att man kan komma med lite mindre seriösa förslag?

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva skriva det här, då jag vet andra som framfört det tidigare... Slappna av, ett skämt behövs då och då. :gremsmile:

Krille

Super Moderator
Tråkmånsa!

"Jag skulle personligen aldrig sätta på mig en t-shirt med rollspels tema som anspelade på nörderi lika lite som jag skulle sätta på en lajv-tshirt som anspelade på att vara ute i skogen och supa."

Mmm... men det är du det, och det beror på att du inte har någon humor. :gremgrin:

Lika seriöst, jag är en stor uppskattare av självironiska t-shirts. Min favorit just nu var den som jag såg på en... uhm... "välutrustad" tjej här i Skövde: "God, I wish these were brains!" rätt över bysten. Så jag ser inga problem med nördskämt. Tvärtom: vi kommer aldrig att bli av med nördstämpeln om vi fortsätter att försöka gömma nörderiet som om vi tog illa upp av det.

w176

Förlorad dotter
Re: Tråkmånsa!

Jupp men det är skillnad på att ironisera över bröstfixeringen och förstärka negativ image. Jag tror inte att som du att rollspela hobbyn skulle ha något att tjäna på att vifta med stora flaggor som det står "Vi är nördar" på.

Rollspel har inte en så pass stark koppling till nörd förutom vi vissa umgängeskretsar i en viss ålder. De flesta i min ålder och sedan över en viss ålder har väldigt dålig koll på vad rollspel är och har därför ingen metal koppling mellan rollspelare=nörd.
Att då som det första men gör flagga med ordet nörd för detta människor som är ganska värdeneutrala inför rollspel är att direkt sätta det i ett dåligt ljus.

Jag förstår makten av självironi och vissa av mina kompisar som tycker det här med teater/rollspel/lajv faktiskt är nördigt (folk ett par år äldre än mig och var i mobbing åldern under rollspelens storhetstid) brukar jag klämma ut mig så mycket nördcitat, slänga täningspåsar på och skrika saker som "Run Forest run, otherwise the geekiness will get you too!" till.

Dock är det fortfarande en helt annan sak att inför en bred ovetande massa dra på sig en nörd t-shirt och förknippa ordet rollspel med nörd med. Ironi har bara en effekt om den riktas mot rätt målgrupp.

Feuflux

omjonasson.se

Nu har ju jag redan en wrnu-T-shirt och är jättenöjd (Feufluxmarknaden är mättad) så jag väntar mest på att wrnu-byxorna ska komma ut... :gremwink:

Men vad gäller tryck så tycker jag nästan det räcker med en länk till sidan, dvs som framsidan ser ut på de T-shirt som spreds på GothCon och dancon3 och när det nu var. Jag klarar mig galant utan en baksida med lotr-jox på även om det är mysigt sådär. Nu är jag kanske lite mer "enfärgad, ingen text på tack"-besatt en den vanlige människan men jag vill ha ett minimum av jox på mina tröjor, och en T-shirt med "nördreklam" skulle jag aldrig dra på mig i andra tillfällen än rollspelsarrangemang (dvs min wrnutröja lär ligga i en låda tills nästa dancon eller så, kanske att den fått bli använd om den bara hade haft länken).

Nog med blaha för den här förmiddagen.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Håller med!

Vem i sjutton vill ha en t-shirt som på tydligast tänkbara sätt offentligen markerar "Jag är en nörd!"?
Öhm... om det står www.rollspel.nu på framsidan så spelar det nog ingen roll vilket ryggtryck det blir. Loggan är en markering kraftig nog som något.

Nä, då tycker jag att "jag har 1337 nördpoäng" snarare skulle göra tröjan mindre nördig då urbota nördar har väldigt svårt för självironi. Någon som erkänner och bejakar sin nördighet är helt plötsligt mindre nördig.

Typ.

För övrigt så var "jag har 1337 nördpoäng" en underbar slogan som skulle få åtminstone mig att köpa t-shirten.

/Vulf

Sodivra

Champion

Men man behöver ju inte se nörderi som något negativt, vissa kallar gärna sig det. Att förneka nördstämpeln är inte mer självklart än att anamma den och göra något positivt av ordet - och det behöver just sådana här signaler för att fungera.

Men det är ju självklart ett plus om så många som möjligt trivs med att ha på sig tröjan, jag vill bara försvara principen här.. Själv tycker jag att "Nördens största rollspelströja" var rätt fyndigt, men "Jag har 1337 nördpoäng" var hemsk. 1337 är alltid fånigt. :gremwink:

Wrnu-byxor, förresten.. hett! Hett, hett, HETT! :gremgrin:

Targon

Hero
Re: Håller med!

Nä, då tycker jag att "jag har 1337 nördpoäng" snarare skulle göra tröjan mindre nördig då urbota nördar har väldigt svårt för självironi. Någon som erkänner och bejakar sin nördighet är helt plötsligt mindre nördig.
Det gäller bara i förhållande till andra nördar. Men vad hjälper självironi när halva rikets övriga befolkning omedelbart kommer att bedöma den som bär en tröja där det står något fånigt om "rollspel" som kvalificerad nördidiot. Visst, fnissa tyst för dig själv om att du är så fruktansvärt självironisk, men det bidrar knappast till att förbättra hobbyns nördfilade rykte. För övrigt påminner mig ditt resonemang vad det gäller självironi om snubben som går in på banken, tar en nummerlapp och sedan försvinner därifrån i tron att han gjort ett verkligt "practical joke". "Faen va förvånade de kommer att bli när de upptäcker att ingen kommer när numret ropas upp, ha ha ha."