Nekromanti Tabell för var man vaknar.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
På forumsölen igår så blev det en kort diskussion mellan mig, katt stövlar och Han som inte ska nämnas.
Vad var det konstigaste stället du har vaknat upp på?
Vi kom fram till att denna tabell skulle vara perfekt till Lorder och Lodisar.

Så ta era egna händelser och skriv om så de passar lorder och lodisar.

För att som god OT börja.

Vaknade upp på taket på ett stort hus i en röd soffa.
Vilket i LoL blir.
Vaknar upp i en pöl av egna kroppsvätskor på taket på en stor byggnad, kan det vara en mindre fästning eller kanske ett värdshus i en nu mer spyfärgad säng.

Mogger

Hipsteranka
Re: Tabell för vart man vaknar.

På en kyrkogård, vilket i LoL blir, "På en kyrkogård"

solvebring

Superhero

Parkeringsplats
Butikstrappa
Främmande trädgård
Ett lagom fuktigt dike
Ålderdomshemmets gräsplan

Konrad Konvalj

Myrmidon

På den tiden då jag var ung och väldigt full om helgerna, och på vardagarna somnade jag på ett rätt udda ställe.

Jag var ut låst från min egen lägenhet tack vare att mina "kompisar" däckat på mitt vardagsrums golv. Jag kom inte ens in i själva hyreshuset, och det regnade ute. På parkeringen stod såklart min bil, men vem har med sig en nyckel till sin egen bil eller till sin lägenhet för den delen när man är ute och lever om. Inte då jag i alla fall.

På parkeringen stod även grannarnas bilar, och turligt hade grannen längst ner glömt att stänga den bakre rutan på sin WW Bubbla (av äldre modell). Jag använde mina smutsiga färdigheter, och lirkade upp bildörren. Efter det så somnade jag in.

Gryningen gryr, och jag vaknar av solens strålar. Vart fan är jag? Varför ligger jag i en grannens bil? Shajt pomfrajts!

I fönstret på den nedersta våningen blickar grannen ut mot sin bil, och hon har då rakt av inget solskens leende direkt.

I [LoL] världen borde detta således leda till:

Du vaknar upp av ett kvinnotjut! Snabbt försöker du greppa vad du gör, och vart du är. Du ligger utslagen i en droska i de finare kvarteren iklädd endast ett penisfodral. Kvinnan som skriker måste vara någon du fluktat efter i alkoholdimmornas sena timmar. Högst troligt står droskan parkerad utanför hennes eller någon Lords residens, och skyndar du inte iväg kommer du få smaka på påken.

Det blev ju en livshistoria av det hela, och troligen har jag vaknat på mer udda ställen än detta i min ungdom. Jag skall söka i mitt inre för att finna svar.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.

Konrad Konvalj said:
I [LoL] världen borde detta således leda till:

Du vaknar upp av ett kvinnotjut! Snabbt försöker du greppa vad du gör, och vart du är. Du ligger utslagen i en droska i de finare kvarteren iklädd endast ett penisfodral. Kvinnan som skriker måste vara någon du fluktat efter i alkoholdimmornas sena timmar. Högst troligt står droskan parkerad utanför hennes eller någon Lords residens, och skyndar du inte iväg kommer du få smaka på påken.
Eller varianten: Du vaknar upp vid en avfart från autobahn strax söder om Hamburg. Du befinner dig i en Volkswagen bubbla med fyra fulla nynazister (ev. Iklädd endast penisfodral). Poliserna som har stoppat er ser inte glada ut.

//EvilSpook

G

Guest

Guest

Efter något som måste varit en synnerligen blöt afton har jag vaknat upp på en brits i ett sjukvårdstält på en festival. Det första jag möts av när jag öppnar ögonen är en otroligt vacker tyska. Min första tanke var som jag minns det - "Vart fan är min rävhatt?" - varvid jag reser mig upp och upptäcker till min höga förtjusning att jag legat och sovit på den.

Därefter följer ett två timmars letande runt i tältlägret efter mitt sällskaps gruppering...

LoL-versionen:
"Du öppnar ögonen och det första som möter dig är en älvalik kvinna som talar till dig, du uppfattar dock inte vad hon säger. Hon överräcker ett papper till dig och du ritar något obscent där hon pekar.
Därefter slår det dig att du sitter på en brits i vad som verkar vara ett sjukvårdstält - runt om kring dig ligger det folk med varierande krämpor och lyten.
Du stapplar omtöcknad ut ur tältet med en bitande huvudvärk och ser en ofantlig massa tält på fältet framför dig - och det är då du inser att det dokument du signerade var ett legionärskontrakt samt att du står ute i solskenet utan penisfodral. Med draggen fritt hängande börjar du strosa runt i lägret och med lockrop efter din saknade kamrat leta..."

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

<vän av ordning>Vart anger riktning, var anger läge.</vän av ordning>

Sapient

Swashbuckler
Några tillfällen som jag drar mig till minnes är:

1. Blackebergs tunnelbanestation

Saken var den att en bekant firade sin 40-årsdag och kalaset innefattade en så kallad "grogbuffé". Satans rackartyg! Han bodde söder om stan, längs en av de gröna tunnelbanelinjerna. Jag bor norr om stan, en bra bit från tunnelbana, och i synnerhet flera mil från Blackeberg. Det sista jag minns är att jag BÖRJADE ta mig hemåt. Men på vägen måste jag ha bytt tunnelbana en gång (sannolikt vid Gullmarsplan) för att komma till Blackeberg (annars skulle jag inte kommit längre än Alvik) och missat att byta den andra gången (till röd linje...).

Om jag hade vaknat i Alvik, Hässelby strand eller i Ropsten, hade det varit mycket lättare att förstå. Men Blackeberg, av alla ställen. Det är ju inte ens en ändstation för någon linje, så varför klev jag ens av där?

I Lorder och Lodisar borde detta bli: En man ruskar bryskt din axel och grymtar om att du inte kan sova här. Här visar sig vara en bänk vid droskstationen i grannbyn. Vad gör du här? Festen började i går vid värdshuset "Sista slatten", en fjärdingsväg på andra sidan om din egen by... Luspank efter nattens äventyr inser du att promenaden hem blir både hungrig och dryg.

2. I min egen säng

Ja, jag vet att det kan tyckas motsägelsefullt. Men jag väntade mig verkligen inte att vakna där, eftersom jag inte alls hade för avsikt att försöka mig på en hemfärd. Jag skulle ha sovit hos en kompis, efter en efterfest.

Jag har ett vagt minne av att jag mot slutet av efterfesten led en akut brist på de pulvriserade bladen av Nicotiana tabacum, och kan i syfte att avhjälpa det ha påbörjat en expedition till närmsta nattöppna serviceinrättning. Någonstans på vägen har autopiloten slagit till och fört mig hela vägen hem (vilket innefattade minst ett bussbyte...)

Vad detta blir i Lorder och Lodisar vet jag inte.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Sapient said:
2. I min egen säng

Ja, jag vet att det kan tyckas motsägelsefullt. Men jag väntade mig verkligen inte att vakna där, eftersom jag inte alls hade för avsikt att försöka mig på en hemfärd. Jag skulle ha sovit hos en kompis, efter en efterfest.

Jag har ett vagt minne av att jag mot slutet av efterfesten led en akut brist på de pulvriserade bladen av Nicotiana tabacum, och kan i syfte att avhjälpa det ha påbörjat en expedition till närmsta nattöppna serviceinrättning. Någonstans på vägen har autopiloten slagit till och fört mig hela vägen hem (vilket innefattade minst ett bussbyte...)

Vad detta blir i Lorder och Lodisar vet jag inte.

Du drömmer dig tillbaka till glansdagarna. En tid då du hade ett gods, en hustru, och en säng. Du var ett högdjur, en man med klass, och du bar en börs full med guldmynt. Nu ett fåtal år senare sitter du med din dryckesfrände Fingisbalt, och smuttar på en slatt avslagen mäsk. Fingisbalt är en bra karl, som delar med sig av sin sovplats i svinaspiltan och dessutom bjur på fulsprit.

Gryning gry, och du vaknar förvånad upp i din egna säng med din hustru vid din sida. Var allt bara en mardröm? Har du aldrig delat fäll med Fingisbalt? Minnet återvänder sakta men säkert. Fulspriten tog slut snabbare än väntat, och ditt begär efter mer ledde ut på en expedition i natten. Någonstans under jakten efter mer godricka återkom dina drömmar om glansdagarna. Du fortsatte din vandring på gamla rutiner. Ut genom stadsporten, över en bro, och genom en snårig skog. Slutligen bröt du dig in i ditt forna hem, och smög dig ner vid din före detta frus sida...