Nekromanti Tack, Dante!

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag ser att ingen ännu skrivit ett "tack för DanCon"-inlägg, så jag antar att det blir upp till mig att göra det. :gremgrin:

I'm not a man of many words, så det här blir ingen långrandig redogörelse för vad vi gjorde på DanCon IV (det kan ni andra sköta), bara ett kort "tack" till Dante för att han upplät sitt hem till oss för en trevlig lördag, samt till resten av er nördar för att ni var där.

Weeee!

Sodivra

Champion
Ledsen för oredan..

..som Dante lämnades med. Det var väldigt härligt att få träffa y'all iallafall, nya såväl som gamla forumiter.

Anders Åstrand

Swordsman
word!

Jag vet att det är fult att skriva "jag håller med"-inlägg, men i det här fallet tänker jag göra det ändå.

Tack för ännu ett trevligt dancon dante! Nästa år kanske jag har övat tillräckligt med bordshockey för att ge dig en match. :)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Lappri! …

Då ska du se hur det ser ut efter att vi haft spritfest för 60 personer.

Hellzon

Långsamma Vargen
Eeh, nu har vi alltså två trådar, men jag hoppar på här. Tackar för ett trevligt DanCon med trevliga nördar. Några observationer:
<ul type="square">
[*] Man ska inte spela Junta med Herr Nils. :gremgrin:
[*] Organ har antingen samma spelsmak som jag, eller... nä, vi har nog bara samma smak. Citadels (tror jag det hette) och Memoir 44 rekommenderas starkt.
[*] Andra roliga spel: Killing Dr Lucky, Kingdoms och Carcassonne är alla fasen så mycket roligare än de ser ut (vilket i fallet Killing Dr Lucky låter ungerfär som "Kortare än 'Krig och Fred'", men det var också kul)
[*] Nästa gång får vi se till att spela World of Synnibar. Bara därför att, liksom. :gremsmirk:
[*] Min dygnsrytm är uppfuckad nu. Gick nyss upp. :gremtongue:
[/list]

Gardener

Champion
Jag instämmer med övriga talare, ett stort tack till Dante för att vi fick ännu ett trevligt DanCon!

Får också ursäkta mig för att jag knappt var närvarande mer än fysiskt. Förhoppningsvis är jag inte lika sliten nästa gång det blir av. Men jag hade trevligt ändå, som vanligt, och det var som alltid kul att träffa alla gamla, såväl som nya, ansikten!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ett fyrfaldigt leve för Dante!

Det var lika trevligt som vanligt även om jag var för mesig för att hålla ut längre än till klockan halv två på natten. Jag fick i alla fall spelat minis (stryk i kvartsfinalen av en ondskefull tärning och en fegande Dante :gremsmile:), Carcassone (som jag inte förstod mycket av) och Junta. Fick äntligen tag i en wrnu-tröja. På nästa DanCon kanske alla ska gå runt med namnskyltar så man slipper lägga ner så mycket tid på att undra vem som är vem. :gremsmile:

Jag har tagit en hel bunt med bilder som jag tänkte ladda upp ikväll.

Organ

Out of time, out of mind
Hellzon vs. Organ

[ QUOTE ]
Organ har antingen samma spelsmak som jag, eller... nä, vi har nog bara samma smak. Citadels (tror jag det hette) och Memoir 44 rekommenderas starkt.

[/ QUOTE ]
Du minns rätt. Kul att du gillade dem (trots att du fick däng i båda :gremgrin:). M44-partiet var dock en nagelbitare till sista tärningsslaget. Tack för en god match!

/Anders

Troberg

Sinister eater
Re: Ett fyrfaldigt leve för Dante!

Ett fyrfaldigt leve
Fyrfaldigt? Jag trodde du var skåning? Det fjärde levet är för kungen och skåningar hurrar av tradition inte för någon kung.

Det åsido så är det ett bra initiativ av Dante, även om jag inte kunde delta, så ett trefaldigt leve från mig.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Hellzon vs. Organ

Du minns rätt. Kul att du gillade dem (trots att du fick däng i båda ):gremgrin:.
Äsch! Jag är van att få däng. Herr Nils & Co kan vittna om dänget jag fick i Junta. Dnalor och Insi kan vittna om dänget jag fick i Kingdoms. Graevling, Korpen och övriga kan vittna om.. äh, ni fattar. Tack för god match från mig med iallafall (Junta-, Werwölfe-, Kingdoms-, Carcassone- och övriga-gäng kan ocså ta åt sig).
Såg ett Memoir 44 för 500:- på Tradition förresten. Tips till Uppsalaforumiterna: det bör gå att beställa billigare från staterna, enligt herr Organ. (Fick vi nånsin veta vilket jäkla organ förresten? För att sno en billg poäng från Troberg: vill vi?)

/Hellzon, forumsanders nr. 4

Johan K

Gammal & dryg
Re: Ett fyrfaldigt leve för Dante!

Jag har tagit en hel bunt med bilder som jag tänkte ladda upp ikväll.
Låter ju som sagt som ni har haft en trevlig, måste jag ju säga !
Vi andra får ju vara avundsjuka & bara se på bilderna då.. :gremsmirk:

Troberg

Sinister eater
Re: Hellzon vs. Organ

Såg ett Memoir 44 för 500:- på Tradition förresten. Tips till Uppsalaforumiterna: det bör gå att beställa billigare från staterna
Jag har iofs inte kvittot kvar, men jag tror att jag gav 399 för mitt på Tradition i Borlänge.

Fick vi nånsin veta vilket jäkla organ förresten? För att sno en billg poäng från Troberg: vill vi?
Nä, den är för lättköpt, till och med för mig.

Hellzon

Långsamma Vargen
Specifikation

Jag har iofs inte kvittot kvar, men jag tror att jag gav 399 för mitt på Tradition i Borlänge.
10 coolpoäng till Troberg. Men för att vara mer specifik tror jag han sa nåt om 30 eller 40 US$. Vilket ju blir ännu svinbilligare i SEK.
Nä, den är för lättköpt, till och med för mig.
Men inte för mig. :gremgrin:

Mask_UBBT

Hero
Yeah...

...jag har fortfarande lite dåligt samvete för att jag lät mig övertalas att inte stanna kvar och städa. :gremwink:

Fast du kanske pratar om något ännu värre?

fia-lia

Veteran
Minsann!

Jag hade jättetrevligt! Tack Dante och alla ni andra för en mycket rolig dag! :gremlaugh:

Jag måste bara tillägga att Carcassonne och Once upon a time definitivt står på min inköpslista numer. :gremgrin:

Feuflux

omjonasson.se
Yes, det var trevligt. Ett annat sort trevligt än förra gången. Då var det «Keanu»Woaw. Look at all this new stuff.«/Keanu» och nu var det «Arnold»I am bachk.«/Arnold». Mer prat med gamla bekanta liksom.

DanCon3: Uppresa i bil tillsammans med 3 toppforumiter.
DanCon4: Uppresa i husbil tillsammans med 5 toppforumiter.

DanCon3: Träffade omkring en miljard nya forumiter jag dittils bara pratat på nätet med.
DanCon4: Träffade 7 nya forumiter. Muggas, Vitulv, Lambi, Anders Åstrand, hellzon, Organ, fia-lia. Missade jag nån nu så har jag väl fått för mig att vi redan träffats.

DanCon3: Spelade rollspel i massor av timmar.
DanCon4: Spelade inte rollspel.

DanCon3: Spelade diverse brädspel.
DanCon4: Spelade diverse brädspel den här gången med.

DanCon3: 0-9 mot Dante i bordshockey.
DanCon4: 2-9 mot Han i bordshockey. I still suck...

DanCon3: Inga tv-spel.
DanCon4: Nåt X-box-fighting-spel... jag får dock ont i händerna av sånt så det varade inte så länge. :gremsmile:

DanCon3: Sovplats: Masks gästrum tillsammans med Insignia.
DanCon4: Sovplats: Dantes barns rum tillsammans med ett gäng snarkande nördar.

Och så vidare. :gremsmile:

Feliath

Swashbuckler
Hear, hear! [ANT]

All was excellent, the werewolves were murderous, the couch was fit for kings, the tea flowed freely. :tekopp:

/Feliath - really quite embarrassingly late for the amount of text

walium

Ganska töntig, faktiskt
Bildbevis

Avslöjande DanCon-bilder. Tack till Han som tillhandahåller utrymmet och har konstruerat det behändiga skriptet. Eftersom några snabbfingrade filurer varit framme och norpat åt sig kameran när jag vänt ryggen till så har även min nuna fastnat. Låt inte det avskräcka er. Observera även de två söta bilderna på en pömsig Gardener. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Bildbevis

Det är fortfarande Yassilus som tillhandahåller utrymmet.. Jag har bara slängt upp en html-fil..

/Han som vill reda ut missförstånd