Nekromanti Takalorr

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Är Takalorr ett matriarkat eller?

Alla högt uppsatta personer i Tirakernas samhälle verkar ju vara kvinnliga tiraker/trukher, undantag Binderakker för det mesta.
Eller?

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

G

Guest

Guest
Är Takalorr ett matriarkat eller?

Take a guess...

Alla högt uppsatta personer i Tirakernas samhälle verkar ju vara kvinnliga tiraker/trukher, undantag Binderakker för det mesta.
Eller?

ja

hatten

Swashbuckler
Tja inte så förvånade Betänk..
Av trukherna så är 1 av tio födda kvinna bland de andra så är populationen tjejer något högre.

Tirakerna vet att ENDAST en kvinna kan föda barn och ytterst få föds..
DE värderar kvinnorna mer än män en dotter ÄR MER VÄRD än en SON..
SÅ är det bara.
Därför är det FÅ kvinnor bland Tirakernas raser som ÄR ute och slåss de flesta har andra potioner och som VIP ( Verry Importent Persons ) är det lätt för dom att få makt.
Män slåss om kvinnornas GUNST så en kvinna kan lätt få några dussin stora starka krigare som beskyddar hennes intresen och ser till att HON får sin vilja igenom mot att DOM får IBLAND ha lite trevligt tillsammans med henne.

Livet är en gåta utan enkla svar.

Happypuppie

Veteran
DET är BRA att DU SKRIKER mycket iochmed ATT DET blir LÄTTARE att LÄSA!! /images/icons/smile.gif

Lucky up

hatten

Swashbuckler
jag använder STORA versalar för att det viktigaste poänerna i mina åsikter inte ska förloras..

Livet är en gåta utan enkla svar.

bullen

Veteran
TILL ER ALLA FRÅN...mig

till alla som har svarat på detta....gå och ta ett bad /images/icons/cool.gif

Ni får inte glömma shamanerna. De och kvinnorna styr. Då tirakerna är fruktansvärt vidskepliga så har nog shamanen oftast mer makt än trokkan. Binderakkerna är bara ledare för soldaterna och har egentligen inget att säga till om när det gäller stammen. De går mest ut och dör när trokkan säger åt dem att slåss.

"I begynnelsen skapade människan Gud"