solvebring
Superhero
Tjosan!
Tänkte bara på detta med Take 10 och Take 20.
Hur fungerar det?
Jag menar, är det inte lika bra att bara låta den aktuella karaktären lyckas direkt, varför är det viktigt att just take 10 eller take 20?
Jag tror inte riktigt jag förstått innebörden av att detta?
Sedan så tänkte jag på: Är det någon som lagt märke till om 1 automatiskt är misslyckande och 20 automatiskt lyckat vid andra situationer än vid attacker och saves?
I skillskapitlet under "How to use skills" (har jag för mig) står det nämligen att 1; automatiskt misslyckande och 20; automatiskt lyckat enbart gäller vid saves och attacker... Well, finns det några andra undantag?
... Tänkte bara för D&D kan ju vara lite plottrigt. Det är ju inte så noga med rubriker och styckesindelningen alla gånger, utan ibland rymmer ett stycke väldigt mycket information. Har märkt att det är lätt att missa vissa detaljer ibland.
Tänkte bara på detta med Take 10 och Take 20.
Hur fungerar det?
Jag menar, är det inte lika bra att bara låta den aktuella karaktären lyckas direkt, varför är det viktigt att just take 10 eller take 20?
Jag tror inte riktigt jag förstått innebörden av att detta?
Sedan så tänkte jag på: Är det någon som lagt märke till om 1 automatiskt är misslyckande och 20 automatiskt lyckat vid andra situationer än vid attacker och saves?
I skillskapitlet under "How to use skills" (har jag för mig) står det nämligen att 1; automatiskt misslyckande och 20; automatiskt lyckat enbart gäller vid saves och attacker... Well, finns det några andra undantag?
... Tänkte bara för D&D kan ju vara lite plottrigt. Det är ju inte så noga med rubriker och styckesindelningen alla gånger, utan ibland rymmer ett stycke väldigt mycket information. Har märkt att det är lätt att missa vissa detaljer ibland.