Nekromanti Taktiska roller och vad de säger om dig

God45

#PrayersForBahakan
Vad säger de taktiska rollerna som finns i taktiska rollspel så som D&D om dig som person?

Defender/Tank: Tanks är bara spelade av den värsta sortens person. Defendern är någon som springer in, retar alla, tar en massa stryk och inte har några sätt alls att avsluta vad han påbörjat. Det är med andra ord killen som du känner som kommer till dig och lånar pengar och ber dig om hjälp med allt möjligt konstant. Vilket i sig är irriterande... Men här är det riktiga problemet. Defenders gnäller. De gnäller som bebisar på allt alla andra gör medan de själva tycker de är jätte coola. De kan inte göra något annat förutom att stå i mitten av problemen som de startat inkapabla att göra någonting för att ta sig ur skiten de själva satt sig i medan de gråter över att resten av gruppen inte helar snabbt nog eller slår hårt nog. Samtidigt som de gör det här berättar de för dig hur körda resten av gruppen skulle vara om de inte var där. Så sammanfattningsvis: Det är en roll som kräver noll intelligens att spela och som spelas av gnälliga, självförhärligande trygghetsknarkare.

Healer/Leader: Gillar du att hålla andras liv i dina händer men finner att sätten du kan göra det på i verkligheten antingen är hysteriskt olagliga eller kräver en utbildning som du är för dum och/eller lat för att skaffa dig? Spela en helare! Ni vet "Sophie's choice"? Är du personen som säger till dig själv att du inte hade haft något problem att välja mellan vilket av dina barn du hade räddat? Grattis, du är kvalificerad att spela en helare! Också du är en sociopat, men det är redan underförstått.

Controller/Support: Gillar du att rensa upp de svagaste fienderna först? Göra saker och ting mindre spännande för alla? Gillar du att påverka saker utan att någonsin behöva ta plats eller ansvar för något? Blir du nervös när du måste ta ansvar eller göra något men vill ändå känna dig överlägsen och smartare än alla andra? Då är du kvalificerad att spela en Controller och... Vem skadade dig? Du vet att ditt beteende inte är hälsosamt va? Du har ett ohälsosamt behov av att kontrollera allting för att må bättre och att spela en Controller matar bara det behovet. Prata med någon, men inte med den där läskiga djävulen som spelar healern.

Striker/DPS: Faktiskt den vettigaste rollen att spela. Visst, du är antingen en min/maxare som hatar att ha kul till en sådan grad att du räknat ut genomsnittlig skada per runda och tycker att ni bara borde använda dem istället för att rulla tärningarna eller så är du en adrenalinjunkie uppväxt på datorspel som bara vill göra så stora nummer som möjligt mot folk. Men du gör fortfarande något och spelar spelet på ett vettigt sätt. Plus, du gnäller inte som tanken, du håller inte din tillfälliga makt över resten av spelarna som helaren och var du mobbad på högstadiet så har du kommit över det till skillnad från Controllern. Om bara hela gruppen hade kunnat vara Strikers...

Cybot

Mest spelbar
Från någon som spelar Tank/Controller/Support rätt ofta i MMOs.

Helare är sociopater. Inte alltid, men 50% chans. Ofta vägrar de också att göra något annat än healing.

Striker/DPS är de riktiga gnällspikarna. "Vad menar du med att det inte är smart att bära tangarustning i City of Papercuts?? Men om jag inte har mina tangas så minskar min DPS med 0.4 per sekund! OACCEPTABELT! Allting som inte är DPS är under min värdighet. Vill du ha någon som hjälper helaren med statusremoval? Eller någon som lurare bort de där Frenzierghoulsen så att de inte börjar tugga på healers eller supporten som förhindrar tanken från att bli spikad? Fråga någon annan. Det är DPS som gör jobbet med att DPS:a, vilket är det enda viktiga!. Borde det inte vara Tanken som ska skydda oss från skada? Vad menar du med att 'En tank kan inte göra allt och en DPS klass skulle nog vara bättre som offtank då den bara kräver lite balanserad utrustning'. Löjligt". DPS OR BUST MOTHERFUCKERS"

För alla andra än DPS/striker spelarna så är DPS spelarna ett nödvändigt ont. Om man bara hade kunnat spela utan dem eller Helaren och spelat Tank+Controller för hela slanten.

obak

Hero
Rollspelaren:
Organiserar du en räd? Skall ni spöa Elder Lich Dragon Ultramord i Deathwish dungenon på Overkill?
För guds skull, ta INTE med dig en rollspelare!
Rollspelaren suger, han har inga stats, antagligen har han inte ens en optimerad build, han har ett par sexiga danskalsonger och tjugo sidors bakgrundshstoria han kan tråka ut er med. Vill du ha en synopsis? "Min by blev bränd av orcher, mina föräldrar dödade, våldtagna och uppätna, jag svor vi Krondlar Svärd och Uffnals Lillfinger att hämnas genom att besegra ONDSKAN! Nu är jag en självcentrerad mary-sue som mest hänger i auktionshuset och letar efter heta nightelfs att ha cybersex med i någon avkrok av den där arean som ingen använder."
Rollspelare är helt värdelös, han tillför inget, förutom gnäll och dålig fanfiction och skriker konstant på helning och hjälp när han stormar in i striden som Conan men får mer stryk än Rodney King.

God45

#PrayersForBahakan
skriker konstant på helning och hjälp när han stormar in i striden som Conan men får mer stryk än Rodney King.
:D Jag älskar den meningen så mycket!

Mogger

Hipsteranka
Haha, det är inte ofta jag känner mig helt utanför i nörddiskussioner, men jag fattar inget av det här men det låter hysteriskt roligt :)

Cybot;n56748 said:
Från någon som spelar Tank/Controller/Support rätt ofta i MMOs.

Helare är sociopater. Inte alltid, men 50% chans. Ofta vägrar de också att göra något annat än healing.

Striker/DPS är de riktiga gnällspikarna. "Vad menar du med att det inte är smart att bära tangarustning i City of Papercuts?? Men om jag inte har mina tangas så minskar min DPS med 0.4 per sekund! OACCEPTABELT! Allting som inte är DPS är under min värdighet. Vill du ha någon som hjälper helaren med statusremoval? Eller någon som lurare bort de där Frenzierghoulsen så att de inte börjar tugga på healers eller supporten som förhindrar tanken från att bli spikad? Fråga någon annan. Det är DPS som gör jobbet med att DPS:a, vilket är det enda viktiga!. Borde det inte vara Tanken som ska skydda oss från skada? Vad menar du med att 'En tank kan inte göra allt och en DPS klass skulle nog vara bättre som offtank då den bara kräver lite balanserad utrustning'. Löjligt". DPS OR BUST MOTHERFUCKERS"

För alla andra än DPS/striker spelarna så är DPS spelarna ett nödvändigt ont. Om man bara hade kunnat spela utan dem eller Helaren och spelat Tank+Controller för hela slanten.

Haha Klockrent.

kloptok

Pensionerad astrolog
Jag identifierar mig nog mest som Helaren eller Controllern av God45:s kategorier. Jag vet inte riktigt vad det säger om mig, men God45 verkar inte ha mycket till övers för en sån som mig :D Nåja, sociopat och controlfreak kan jag väl leva med.

God45

#PrayersForBahakan
kloptok;n56795 said:
Jag identifierar mig nog mest som Helaren eller Controllern av God45:s kategorier. Jag vet inte riktigt vad det säger om mig, men God45 verkar inte ha mycket till övers för en sån som mig :D Nåja, sociopat och controlfreak kan jag väl leva med.
God45 spelar just nu en superfokuserad helare. En i en lång rad av helare. Tolka det som ni vill :p

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hm. I datorrollspel gillar jag ofta att spela controller, eftersom jag är feg och lat och gillar att lägga statuseffekter och så. Om det finns summons är det ännu bättre, för då slipper jag slåss också. Jag är dock ganska dålig på att spela controller. Tur att jag bara spelar med casuals.

I D&D är jag för dålig för att spela något annat än en DPS eller kanske tank. Jag är ganska dålig på det också, och är definitivt inte speciellt duktig på att hålla mig till min rolls begränsade funktion.

Så jag vet inte riktigt vad det här säger om mig utom att jag suger på regler och på att göra saker i realtid. Helst vill jag nog mest spela Myst istället... =)