Nekromanti Tankar...

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, jag har lite tankar. Först och främst tänkte jag sluta ha ångest och bara försöka "öva" på svårare saker hela tiden. Saker som jag inte får färdiga resultat av, inte klarar av och som bara göra mig arg och ångestfylld.

Jag hade därför tänkt att bara köra på "kul stuff" ett tag och göra saker som är lite enklare. I väntan på att jag ska få pengar till att beställa de prylar jag behöver, vilket är en del, tänkte jag spåna lite.

Så... Här har jag alltså spånat. Det är rätt plant och tråkigt i det här utförandet kanske. Förhoppningsvis blir tusch och akvarell lite ballare. Om inte annat kommer akvarellfärgerna att vara mer levande och ge helt andra nyanser än vad som syns här. Detta är dock grundtanken för det stuk jag tänkte pyssla med - fast då med tusch och akvarell, med stålstift och penslar. Inte för att jag kan hantera akvarell och tusch så bra, men det känns lockande av bara fan. =)

Vad sägs?
 

Attachments

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Lite mer djup i bakgrunden, sen passar det vilken schysst barnbok som helst =).
Nice blev det iaf.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
Lite mer djup i bakgrunden, sen passar det vilken schysst barnbok som helst =).
Nice blev det iaf.
Tackar! =)

Mjo, jag tröttnade när jag kom till bakgrunden. Med akvarell som lever lite eget liv kan det nog bli enklare och roligare att skapa bakgrunden. Akvarell for backgrounds is the shit. Jag menar, ta bara Ghibli's bakgrundstecknare (Oga Kazuo) - jag brukar seriöst trycka på paus och dreggla lite. =)
 
Top