Nekromanti Tannhäuser

Mundo

Myrmidon
Är det någon som har provat bordsrollspelet Tannhäuser och isåfall vad tycker ni om det?

Jag spelar med två till fem spelare med jämna mellanrum och är villig att lägga ut pengar för att köpa de olika expansionerna till spelet också.

Vi gillar konfliktsspel och rollspel hela gänget, jag har läst en del expansioner online men det vore ju bättre att snacka med någon som faktiskt har spelat det så man kan ställa frågor.

Tack på förhand

NilsK

Ligist
Bordsrollspel? Vad jag vet är Tannhäuser bara ett brädspel. Har lirat det ett antal gånger och kör man med de reviderade reglerna är det riktigt kul. Rekommenderas alltså, men inte för rollspel :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Har bara spelat det ett par gånger, och då bara grundreglerna. Min erfarenhet är att tyskarna är über, de har specialförmågor som gör att man som allierad är rätt så rökt.

Det sagt så är regelsystemet ganska rent och smidigt, och jag har inga större invändningar mot det.

Mundo

Myrmidon
Jag menade brädspel, durr.

Jag har en snabb fråga dock. Om man vill spela med flera spelare, kan man ha flera olika faktioner i strid eller är det alltid 1vs1 också får man dela upp trupperna där under?

Tack