Nekromanti Target Games forum

Alexander

Veteran
För eoner sedan fanns det ett forum för Drakar och Demoner, skött av Target Games och beläget på Target Games hemsida. Där fanns det ett gäng tomtar som diskuterade och debatterade allt möjligt, fast mest Drakar och Demoner (även om det förföll när alla väl hade skrivit "Ereb rockar, Chronopia suger" några gånger i rad och sedan tröttnat). På det forumet fanns även jag. Då kallade jag mig -|Rolex|- eftersom jag var en dum trettonåring som inte fattade att det är moget att använda sig av sitt riktiga namn även på internet.

Det här var ju en fin anekdot, men själva poängen är följande: finns det några andra här som hängde på Target Games DoD-forum? Vet att Krille gjorde det, men känner inte igen nån mer.

Tack för mig.
-Alexander Rasmusson (Rolex)

Netfeed

Swashbuckler
va F*N :)

"Då kallade jag mig -|Rolex|- eftersom jag var en dum trettonåring som inte fattade att det är moget att använda sig av sitt riktiga namn även på internet."

skall det tas som förolempning på nästan alla som är på
hänger på detta forumet då eller?? :)

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag var där ...

... och kallade mig »Astaldo».

/Dante

Hasse

Hero
"även om det förföll när alla väl hade skrivit "Ereb rockar, Chronopia suger" några gånger i rad och sedan tröttnat"

Jag var förvisso inte där men Ereb vs Chronopia brukar debatteras även här med jämna mellan och även ibland med de djuplodande och otroligt utvecklande kommentarena att det ena antingen rockar eller suger. De debatterna kan bli lite tjatig ibland fast samtidigt kan de vara väldigt underhållande att läsa vissa personers dräpande kommenterar om någon världarna, grova personangrepp är dock inte så lustiga.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rickard

Urverk speldesign
Tittar nyfiket på Alexanders profil [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som, ärligt talat, blev lite besviken

Staffan

Myrmidon
Jag har bestämt för mig att jag hängde rätt mycket på Targets forum, och redan då använde jag mitt riktiga namn :)

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

lave

Warrior
Lave was there

nuff said. kanske kallade mig mange eller magnus då? som omogen 19åring använder jag mina smeknamn istället...

Lave -nu får alla finnas bäst de vill

Zizop

Swordsman
Var inte Kilroy och Lilly där med?[NT]

Här var visst lite text - se på @£$&%¤#"

Tråkigt skämt -

Lilly was here - låten och
Kilroy was here - det gamla klassiska klottret.

Kilroy måste finnas i alla forum! Så det så

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap

Herr Ågren

Veteran
Jag var en frekvent besökare på det där antika forumet under en lång period, fast vilket användarnamn jag gick under minns jag inte klart. "Mokrai" kan det ha varit. I varje fall så var jag då som nu mest en passiv och anonym observatör, som läste andras inlägg men skrev få egna. Så ingen kommer väl ihåg mig från denna avlägsna tidsepok. Jag minns däremot med all tydlighet signaturen "Rolex" som syntes där rätt ofta. Väl mött så här i framtiden! :)

Förresten vet jag inte vad jag menar.

Mvh
Herr Ågren

Re: Jag var där...

Nää, houdini är nog lite för nytt som företag och idé för att det ska vara hans användarnamn. Tror jag, i varje fall....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Kitzune

Swashbuckler
Re: Tittar nyfiket på Alexanders profil [NT]

Rollspel på heltid?

Rent tekniskt sett hur går det till /images/icons/wink.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Helt rätt...

...Houdini kom senare (vi har hållit på i två år).

Hmm, jag tror ni får suga på det där ett tag till.

:)

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Hasse

Hero
Jag gissar på...

att du gick under namnet Måns Skanke!

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Marek Ferensson

Veteran
Oj!!

Kul att du tittade tillbaka nästan samtidigt som jag. Själv har jag inte varit och skrivit på något rollspelsforum på många och långa år. Skrev lite på trakorien-listan strax efter att jag slutade skriva på Target Games, men det avbröts snart också.

Men idag tittade jag in här (tittar lite ibland - men ganska sällan) och skapade mig en användare. :)

Fast dig, Rolex/Alex, har jag tyvärr inte sett sedan vi möttes på Sumpans texticentrum för två och ett halvt år sedan. Samma dag som jag för första gången träffade min nuvarande sambo Sara. :)

Appropå forum så är det ganska intressant att se att så många fortfarande är kvar och skriver och att många också fortfarande använder samma pseudonymer. Själv blev jag fundersam på vad jag skulle kalla mig här, eftersom att ingen känner mig som Mikael på DoD-diskussionsforum, då jag i övrigt alltid använder mitt riktiga namn på nätet.

vänligen
Marek Ferensson aka Mikael Enmalm