Nekromanti [Tatters of the King] - Jag betalar för din fina handstil.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ett par av handoutsen till Tatters of the King är smått oläsliga brev.

Jag skulle vilja göra snyggare versioner av dem. Helst både på svenska och på engelska.

Därför söker jag nu personer med hyfsat läslig handstil, helst skrivstil. Jag vet att få numera lär sig skrivstil; själv hörde jag väl till generationen som gick i skola precis efter att skrivstilsobligatoriet avskaffades, så jag fick bara rudimentär träning.

Det som ska skrivas är två brev, skrivna av läkare och psykologer kring sekelskiftet. Mitt krav är mest att det ska se snyggt ut och helst inte barnsligt (min egen handstil pendlar mellan oläsligt kladd och en 10-årings textande). Breven är tillsammans på c:a 7000 tecken eller 1100 ord, så totalt snackar vi ungefär det dubbla (översättningen är inte riktigt färdig så längden på den är svår att bestämma). Jag har givetvis tillgång till råtexten i färdig, fullt läslig och begriplig form. Om du nappar på det här så måste du såklart inte göra alla fyra texterna; det blir ju fyra separata dokument och för min del skulle det absolut funka att ha 2-4 olika skribenter.

Jag kan tänka mig att betala för besväret; ge mig ett förslag på vad en sådan här tjänst skulle kunna kosta så kan vi diskutera saken. Visa gärna handstilsprov.

Jag kan också tänka mig att utbyta tjänster; om min handstil är av intresse kan jag skriva motsvarande brevtexter; i övrigt kan jag layouta ganska hyfsat, skapa EPUBs, och skapa svartvit kollagekonst.

Jag var osäker på om detta borde hamna i Evenemang och kontakt, Rollspel, Rollspelsmakande eller Köpes och Säljes. Så om moderatorerna vill flytta tråden, så gör det.

Impetigo

Ärkebiskop
Jag tänkte spelleda Tatters inom en snar framtid så jag är intresserad av de där breven. Jag skrev skrivstil som barn, den uråldriga, vackra sorten.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
LordTengel;n129195 said:
Om det inte redan är fixat kan jag göra ett försök. Vill du att jag mailar dig ett handstilsprov?
Gärna!

Vill man inte skicka via PM eller posta i tråden så kan man maila krank23 snabela gmail.

Jag ska försöka producera ett par handstilsprov själv också, ifall nån vill byta brev eller så. Annars får man gärna säga vad man vill ha för besväret i samband med uppvisning av handstilsprov.