Nekromanti Tauper

storken

Warrior
Jag gillar dem, men vill veta mer om dem. (Kollar ifall Neogames.se uppdaterats, ex. fått preliminärdatum till B&M.)

dream

Hero
Nu är jag visserligen ingen expert på området, men jag kan tänka mig att Tauper som bor i de delar av Mundan där de inte vanligtvis bor (som t.ex. på Ashariska halvön) av den normalt obildade Svensson ses med viss misstänksamhet, kanske lite som en Tirak eller Alv. Tauperna lever ju också lite avsides, och ett rykte som magiker eller liknande kanske förföljer de flesta?

/F

fusk

Warrior
tauper lever inte avsides, de lever i de större städerna. men jag håller nog med om att det råder en viss misstänksamhet mot dom på landsbyggden och så, men när vi talar om asharien åtminstone så är det absolut ingen fara, värre är det i de lite mer rasistiska länderna(jargien?).

dream

Hero
Tänkte nog mest på Taupen i Jarla... Men man kan ju leva avsides även i en stad. Vilken bättre plats att vara anonym på än bland en massa folk som inte känner dig??? :gremwink:

fusk

Warrior
arhg! denna stans taup i jarla! :C) han kommer jämt upp som exempel på att tauperna minnsan är eremiter som bor i en liten koja och är magiker! suck! tauper är handelsmän framför allt!