Nekromanti Tauper?

Poseur

Swashbuckler
Ja dom flesta, iallafall jag såg mycket frammemot informationen om tauper i modulen barbarer o mäniskorfolk men vart tog den informationen vägen?
Kommer den att släppas i en frammtida modul?
njae inte troligt från min sida.

Jag förstår att tapuer kanske inte fick plats i boken(B&M) eller för att den handlade mer om Osiveliserade folkslag som kamorianer och kragg. Men ändå vart kommer de snälla tauperna in i bilden?
De är ju ändå i min uppfattning en av dom grejerna som gör mundana till just mundana, så varför komm tauperna aldrig med?
jag trodde åtminstonde det kunde stå lite i fjärran riken om taupernas dal men ikke sa nicke.
Det finns väl redan skrivet matrial om tauperna? isåfall kan inte det läggas upp på forumet eller på neogames hemsida.

liksom om man kollar på neogames releseplaner så är det närmaste man kommer tauper ungefär jargien(och dom lär ju älsa magikerfolket tauperna :gremwink:)

Blasphemy

Swashbuckler
Information om Tauperna kommer att komma (Nån gång). De är trots allt ett såpass viktigt folk att de inte riktigt går att lämna därhän. Eventuellt blir det i form av en PDF, Fenixartikel eller mindre modul.

Men när och hur återstår att se.

DesertRain

Hero
Det enda som finns om Tauper är det som står i regelböckerna. Du kan söka lite på forumet och se om du hittar något.

Blasphemy

Swashbuckler
Varför är tauper viktiga?
Därför att Tauper är ett folk som har en stark tillhörighet till varandra.

Tauperna i Ebhron styr praktiskt taget Kabalaordern.

Kabalaordern styr Ebhron

Ebhron har 9.500.000 invånare

Sedan finns den fraktion av tauperna som lever i norr i "Taupernas dal" och de har en helt egen historia - inget som publicerats än - men finns mycket skrivet och kopplat till andra delar av Mundana.

Poseur

Swashbuckler
ja jag håller absolut med.
Dessutom är 17% har jag för mig tauper på ebron.
Dvs över en mille! (det är fan större (i befolkningsmäng) än hela asharinahalvön så)

Rakhori_UBBT

Veteran
Haha, ja men asharinahalvön är en liten sorglig samling med primitiva bönder bara :gremwink:
Man kunde fösa ihop dem alla i ett par distrikt i An-Thalamur. Men angående Ebhron...dess "riktiga" invånare är väl vanarer eller? Jag antar att det är de som är den ursprungliga befolkningen medan tauper och de andra invandrat? Ju mer jag får höra om tauperna destu mer spännande låter det hela!

DesertRain

Hero
En sak jag alltid undrat är hur Tauperna hamnade i Ebhron??. Det skulle jag gärna vilja veta.

Regmolar

Swashbuckler
Enligt GM verkar det som att urinvånarna var vanarer, tauper och darkener (borde syfta på folk ifrån Stora arkipelagen, som förmodligen invandrade någon gång i tidernas begynnelse), medan raunerna är ättlingar till de order som för länge, länge sedan invaderade landet för att sedan assimileras och bli den näst största folkgruppen (raunerna tycks ju vara rätt vidsträckta i norr, så deras ursprung är inget att fundera på.)

Det intressanta är ju att tauperna återfinns i Ehbron (där de i princip har makten), i taupernas dal, som ligger strax utanför andra änden av det kända Mundana, och Drunok, där de utgör en ganska stor minoritet. Att sedan taupernas dal exporterar "artefakter" gör ju inte det hela mer mystiskt...

Men den största anledningen till deras mystik är troligen kombinationen udda folkslag + ingen information; de skulle ju kunna vara hur tråkiga som helst, det är bara det att vi inte vet det ;

DesertRain

Hero
Jag gillar Tauperna, och har alltid gjort det, och jag vill gärna ha en modul om dem!