Nekromanti Taxi om rollspel i digital form? Hjälp!

Kalashnicore

Veteran
Hej!
Jag letar med ljus och lykta efter debattprogrammet Taxi med Lotta Bromé som sände ett avsnitt om faran med rollspel. Jag har inte hittat det på nätet nånstans, och tänker att kanske kanske har någon det digitaliserat? Hjälp mig rollspel.nu, you´re my only hope.

/Anna-Karin Linder Krauklis
författare till rollspelshistoriska boken Finna dolda ting

Jocke

Man med skägg
Jag tror att jag har sett det på internet nån gång, så det borde går att leta upp igen.
Kan dock ha hittat på det efter som jag vet att jag också såg det när programmet sändes.

Återkommer om jag hittar något.

Kalashnicore

Veteran
Nej, som jag minns det så var det ett eget program med debatt efteråt. Men det är samma programserie.

Jocke

Man med skägg
Programmet gick i alla fall på svt 2 den 13:e mars 1997, efter lajvdokumentären "den lekande människan". Det var det första avsnittet av vårsäsongen av Taxi.

Kalashnicore

Veteran
Man måste beställa, och det tar tid. Jag hade hoppats på nån slags genväg i form av länk eller så. =P

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Kalashnicore;n106450 said:
Man måste beställa, och det tar tid. Jag hade hoppats på nån slags genväg i form av länk eller så. =P
Wait what? Kan man beställa gamla program och grejer? Menar ni att jag kanske skulle kunna beställa de härliga gamla popperevyerna? Hur gör man? Vad kostar det?

Förlåt att jag skenar lite här, men nu väktes plötsligt en gnista av hopp jag aldrig trodde skulle leda till något.

Kalashnicore

Veteran
Rymdhamster: Jag tror att man måste vara student, forskare eller författare eller i alla fall på nåt sätt registrerad, men det är ju bara att göra tror jag. Testa!

chrull

Stockholm Kartell
Det går att beställa program även om man inte är student eller så, men det kostar pengar. En bekant ville ha tag på en kopia om något inredningsprogram som hade varit på besök i lägenheten han nyss köpt och SVT erbjöd honom att skicka en DVD, men om jag minns rätt ville de typ ha 1500kr för jobbet...