Nekromanti Tecknare!! HALLÅ!!

Savage

Veteran
Jag letar efter någon som kan hjälpa mig att teckna.
Vem som helst som kan teckna brinande bilar/hus/flygplan
människor, Djur, vapen, stidsvagnar allt smått och gott
man hittar efter apokalypsen.

Rollspelet handlar om att gudarna Ida, Emil och Bob(alias oddsen, viljan och ödet) vände sig om och förvanlade om jorden så att alla mäniskor blev djur men Emil vile inte detta så han stoppade Bob medans han förvanlade Jorden och detta blev då halv apokalypsen. Sedan började folk med konstga ideér slänga atombomer på varandra.

Där börjar man spela.

Hjälp mig med att teckna.

Savage

Zaphod_UBBT

Swordsman
En demonstration i att flytta fokus.

Jag letar efter någon som kan hjälpa mig att teckna.
Vem som helst som kan teckna brinande bilar/hus/flygplan
människor, Djur, vapen, stidsvagnar allt smått och gott
man hittar efter apokalypsen.
Jag kan tyvärr inte teckna, varken åt dig eller mig, men jag vill gärna diskutera lite ändå.
Vad ska du med bilderna till? Inspiration, för att få ett snyggt regelverk eller något annat?

Jag kan ibland sukta efter att bara se mina visioner visualiseras lite mer konkret än bara i min fantasi och för mitt inre öga, för att vänner ska kunna tycka, förstå och samtala med mig om det. Då tar jag min gode vän och ber honom kladda lite åt mig. Vad vill du ha dem till? Ni andra som läser det här, vilken syn har ni på bilder och rollspel(-smakande)?

Som sagt så kan jag inte rita, och har helt enkelt flyttat fokus på din tråd. Förstört för dig. Men inget illa ment. Hur går det med rollspelet? Hur långt har du kommit?

Zaphod

darker

Veteran
Syn på bilder och illustrationer...

Ni andra som läser det här, vilken syn har ni på bilder och rollspel(-smakande)?

Personligen tycker jag bilder är viktiga för att förmedla känslan i ett rollspel. Men fel bilder kan stjälpa istället för att hjälpa...

Skall jag använda bilder som inspiration kan jag kladda själv eller titta på andras. Vilka som helst egentligen. Det spelar ingen roll om de blir jätte-bra.

Skall man anlita en illustratör är det viktigt att man får ett bra samarbete och att illustratören kan förmedla känslan ifrån den text man skrivit. Det är otroligt viktigt eftersom bilden är något som inte går att tolka på något annorlunda sätt, medan en text kan ge olika bilder i läsarens huvud.
Skicka aldrig iväg en "jätte" order på illustrationer innan man vet om det funkar med illustratören - så att säga...

När jag ber någon illustrara min text för mig, brukar jag ge ett större stycke eller flera och låta illustratören välja ut det som han eller hon själv fattar tycke för. Det är svårt att teckna utan inspiration. Man skall alltid göra det man känner för och inte det någon annan känner för.

När jag började spela rollspel, kommer jag ihåg alla de "häftiga" bilderna. Dom studerade man åtskilliga timmar... :gremcrazy:

(btw. jag kan teckna (lite iaf), men jag har ingen tid över till det... just nu.)