Nekromanti Tecknare mm sökes !

Hallå i mörkret !

Jag har behovet av ett flertal Illustratörer till mitt projekt Roma Infinitus vilket är ett rollspel som skildrar Rom och hur det skulle sett ut om det inte föll. Brainstormings fasen är så gott som över och jag har även linor ute när det gäller skapandet av en hemsida å spelets räkning.

Tanken är att spelet skall kunna gå att köpa via Lulu´s Print on demand tjänst och är således inget enormt projekt som kommer generera enorma summor pengar, om ens några alls. Endock är jag villig att betala de illustratörer, layoutare mm som jag kommer ta hjälp utav, rimligtvis via en personlig överenskommelse.

Jag kommer sköta merparten av författandet själv med bistånd från en kamrat. Ingen av oss är vidare duktig på att layouta och således skulle någon som kan med detta dugligt gärna få räcka mig en hjälpande hand. Gärna någon med erfarenhet från Lulu´s print on demand tjänst, eller någon som är villig att sätta sig in i deras förslag om formgivningen för att allt ska se så bra ut som möjligt.

PM:a mig om ni är intresserade av projektet.

Genesis

Ni dés ni maître
Kort grej:

Är inte Roma femininum? Borde det i så fall inte heta Roma Infinita? Det var i och för sig länge sedan jag läste någon Latin, så jag kan ha fel.

Re: Kort grej:

Till skillnad från mig har du iaf läst latin, jag hankar mig fram endast som en amatör i en djungel. Men innan något sätts 100% i pränt så ska all latin givetvis kollas av med någon som vet vad dom snackar om i frågan.

Illern

koppariller

Jodå, ''Roma'' är femininum. Jag är inte heller helt säker på böjningen men ''infinita'' borde vara rätt.

För övrigt är jag alltid intresserad av romare :)

Illern

koppariller

Hör av dig om du vill bolla några idéer, om det inte märks på Terra draconis så är jag väldigt intresserad av romarna och ägnar emellanåt en tanke eller två även åt ett mer långlivat romarrike.