Nekromanti Teckningar/bilder...

The_shadow

Warrior
jag söker ett antal teckningar alt bilder som visar miljön i mundana, kan ex vara en vy över en stad eller rena landskapsbilder. de skall användas som stämmningshöjare i ett äventyr eller om det blir en kampanj, det får vi se.
då jag är en fruktansvärt dålig konstnär så ber jag om hjälp, annars hade jag gjort det själv.

maldino

Veteran
Jag har hittills andvänd mig utav kopierade bilder ifrån geografiböcker på biblioteket när jag har känt att närmare beskrivningar av naturen i Mundana behövs. Som exempel så har jag använt mig utav bilder ur böcker om Island och Lappland när jag ville visa hur miljön såg ut uppe i Khazimbergen. Nu vet jag inte om det är någon bra beskrivning av Khazimbergen men jag tycker att de svarta askbergen på Island ger en rätt bra bild av naturen där.

The_shadow

Warrior
jo det kan ju fungera. men jag hade tänkt mig lite mer som olika spelare/SL tänker sig att det ser ut i Mundana, kanske lite folk på bilderna och sådana saker. typ de som är på baksidan av "asharien och Soldarn" modulen eller "Mundana" modulen om ni så vill.

maldino

Veteran
I sådana fall brukar jag använda olika fantasy-tecknares bilder, om jag kan hitta några som passar in i sammanhanget med personer och allt. Det svåraste är att hitta bilder med ungefär samma stil som bilderna i Eon modulen. Men leta efter bilder med Keith Parkinson (han som målar/ritar bilderna till EON modulernas framsidor) han kanske har gjort något som passar.

maldino

Veteran
Om man kopierar bilder med ganska hög kontrast så blir de förövrigt ganska lika de som finns i Mundana modulen.

maldino

Veteran
Sök på ordet "Fantasy +drawings" eller något sådant och ta dig tid att kolla igenom det mesta, förr eller senare hittar man det man vill ha.

Annars kan jag rekommendera olika fantasyart cirklar på nätet där amatörer får ställa ut sina teckningar, mycket kan vara skit men mycket av det är också bra teckningar som kan vara användbara. Tyvärr så har jag inga addresser.

Erufailon

Swordsman
Manga är fult!!! [ANT][OT]

ûberfult, blähäfult, äckligt fult, stora-ögon-fult, bläää helt enkelt...

Rising

Vila i frid
Re: Manga är fult!!! [ANT][OT]

"ûberfult, blähäfult, äckligt fult, stora-ögon-fult, bläää helt enkelt..."

Vilket... ähum... konstruktivt och intelligent inlägg...

Nämen ärligt, man får ju tycka vad man vill, men varför skriva ett inlägg om det om du ändå inte vill öppna för en diskussion?

/Rising

som enbart svarade på detta inlägg för att kunna visa upp en av sina egna bilder:

Vad gör man inte för att få lite uppmärksamhet, va? (och beröm)

Storuggla

Champion
Tummen upp för bilderna, Rising! [NT]

Det tycker i alla fall jag. Gulliga. Och gulligt är bra. Ugglan är tillbaka. ^_^

Storuggla

Champion
Jag trodde...

...att smileyn var bilden /images/icons/hairy.gif
Det om något borde bevisa att jag inte borde släppas nära en dator innan jag druckit mitt morgonte.

Storuggla, sörplar inte

Man Mountainman

Storsvagåret
Sorry!

Sidan kan inte hittas
Sidan du söker efter kan ha flyttats, bytt namn eller så är den inte tillgänglig för tillfället.

--------------------------------------------------------------------------------

Försök med något av följande:

Om du skrev in sidadressen i Adressfältet bör du kontrollera att den är korrekt.

Öppna startsidan för ew2.lysator.liu.se och sök efter länkar till den information du vill ha.
Klicka på knappen Bakåt om du vill försöka med en annan länk.
Klicka på Sök om du vill leta efter information på Internet.

HTTP 404 - Filen hittades inte
Internet Explorer

Rising

Vila i frid
Så här var det:

Erhm, synd att det skulle bli så mycket uppmärksamhet om det här, för jag har postat bilden förut och du har säkert redan sett den.

Nå, länken funkade inte för jag kom inte ihåg var någonstans den låg på min server och det är något fel för jag har inte kunnat connecta in där på hela dagen. Därför tog jag den från min Elfwoodsida (med inga andra bilder än så länge än de som du, Dnalor redan har sett (CCC-bilder) så du behöver inte gå dit) och det går förstås inte att länka dit för länken bryts kort därefter, så det var bara jag som såg sidan hel och fin med alla länkar fungerande.

Bing bang bong, så kan det gå när man vill visa bilder...

/Rising

som är sur för att ingenting går som han vill.