Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Xyas

Swashbuckler
Nässe said:
Håller med Yxas om att namn kan vara bra att hålla på i detta läge, så man kan pressa folk. Mitt rykte är att titlar är viktiga, fast jag fattar inte vad det betyder????

Efter att ha skummat tråden känns Vimes rätt att rösta ut, och är han grön tar vi Recca nästa runda. Brynolf känns skum, dock osäker på varför det känns så.

Låtsas-bråk första rundan är alltid skumt???
Xyas, inte Yxas! :gremwink:

Och vilket bråk är det du upplever skulle vara på låtsas?

Nässe

Myrmidon
Nässe said:
Håller med Yxas om att namn kan vara bra att hålla på i detta läge, så man kan pressa folk. Mitt rykte är att titlar är viktiga, fast jag fattar inte vad det betyder????

Efter att ha skummat tråden känns Vimes rätt att rösta ut, och är han grön tar vi Recca nästa runda. Brynolf känns skum, dock osäker på varför det känns så.

Tankar om ulvar:

Det finns alltid minst en ulv bland de första inläggen. man blir alltid mer entusiastisk om man får en ulv-roll :gremsmile:

Ulvarna brukar ta olika roller, någon skriver som fan och driver, och någon håller låg profil.

Om jag är ulv försöker jag alltid spamma trådarna. Alltid bra, särskilt i detta spel.

Info är vår vän. Skumt när folk vill dölja öppen röstning...

Ulvar pratar sällan med varandra, om de inte anklagar någon självklar eller så, vill inte att folk ska se kopplingar... Smart att till och med ställa sig på "olika sidor"

Det är bra att som Ulv tidigt outa info om sig själv, sann eller falsk- då verkar man trovärdig. jag brukar hitta på något tex en roll som kan vara sann, eller i detta fall så skulle jag hitta på ett rykte.

______

Hur skulle du agera som ulv?

Röst: Vimes

Ordförande: Recca

(Vi nunchackar henne om Vimes är grön...)

Nässe

Myrmidon
xyas said:
Nässe said:

Xyas, inte Yxas! :gremwink:

Och vilket bråk är det du upplever skulle vara på låtsas?
Ha ha, det är fan förgjort!!!

(Xyas, Xyas, Xyas... så nu har jag fått in det i fingrarna...)

Blir man verkligen så arg som !Paxen blir? Dessutom leder han iväg uppmärksamheten. Tycker det verkar konstigt.

Om någon skriver märkligt till en i denna första runda av ett varulvs-spel (minns inte vem som rörde upp hens känslor) så reagerar man med sin varulvs-radar, inte med att bli arg.. Det verkar lite som att... spela människa. Eller ja, spela, skurk då.

Hade du blivit arg om någon skrev skumt till dig i detta spel?

Möller

Hubert Hortlax
Nässe said:
Jag ogillar att folk slänger ut sig outningar utan att vara pressade. Jag ogillar extra mycket när folk bäddar in outningar i stycken som inte direkt är relaterade till outningen.

Förövrigt vore det fint om någon upplyste mig och alla andra på vilka outningar som skett. Känns som om jag missat många.

Titlar? Hm, tja, det är lite konstigt. Om vi antar att rykten kan vara felaktiga behöver ju Nässes rykte inte vara sant, men det känns konstigt att ryktet hittar på att det finns titlar. Det är ju inte att ryktet är fel utan att ryktet inte mejkar ett dugg sense.

Alltså, antingen ljuger Nässe om sitt rykte eller så finns titlar. Kan det ha att göra med Vimes grupperingar?

Xyas

Swashbuckler
Nässe said:
Blir man verkligen så arg som !Paxen blir? Dessutom leder han iväg uppmärksamheten. Tycker det verkar konstigt.

Om någon skriver märkligt till en i denna första runda av ett varulvs-spel (minns inte vem som rörde upp hens känslor) så reagerar man med sin varulvs-radar, inte med att bli arg.. Det verkar lite som att... spela människa. Eller ja, spela, skurk då.

Det har inte varit helt ovanligt med ganska hätska diskussioner i de tidigare varulvsspel vi haft här. Där det i meningsutbyten framstått som att folk är ganska ilskna på varandra och det även i efterhand framkommit att ilskan var genuin (missförstå mig nu rätt, det här är sällsynta, isolerade händelser och jag upplever att det blir sällsyntare och sällsyntare). Jag har varit involverad i ett par, även Recca, Vimes, !paxen och säkert fler som jag inte kommer på såhär på rak arm.

Nässe

Myrmidon
Nu kan ni lägga detta på mitt spam-konto men jag kan inte låta bli:

Någon mer än jag som tycker detta verkar vara ett extremt svårt spel?

Man får inte se hur folk röstar, hur ska man då jobba?

Om dessutom Spider rykte om att varannat rykte är falskt, är sant så har man ju inget att gå på... Vilket gör Spider lite skum i mina ögon...

Hmmm.

Nässe

Myrmidon
xyas said:
Nässe said:

Det har inte varit helt ovanligt med ganska hätska diskussioner i de tidigare varulvsspel vi haft här. Där det i meningsutbyten framstått som att folk är ganska ilskna på varandra och det även i efterhand framkommit att ilskan var genuin (missförstå mig nu rätt, det här är sällsynta, isolerade händelser och jag upplever att det blir sällsyntare och sällsyntare). Jag har varit involverad i ett par, även Recca, Vimes, !paxen och säkert fler som jag inte kommer på såhär på rak arm.
Ah, ok, så det är forums-kultur, inte scum tell.

Vimes

Sillkung
Vimes om alla

!Paxen - mer stabil än vanligt. Säger inte så mycket dock.

Arvidos MC - dunno. Vad har han bidragit med?

Basenanji - har inte bidragit direkt ännu. Varit lite off. Jag brukar ganska fort få en skönt grön känsla av Basse, inte så mycket här dock.

Brynolf - ingen känsla alls för Brynolf... Det tycker jag är heads up. Dock är alla de här svårplacerade lite förlåtna än så länge, i ett spel med 18 spelare.

Cassius - stabil, genomtydlig och strukturerad. Han har dock fel i att det självklara är att xyas ska outa sitt namn bara för att han menar att det är dumt. Byns bäste just nu, ändå.

Konrad Konvalj - har gjort några försök att ta på sig ledarrollen, dock utan resultat. Inget som pingar därifrån (ännu iaf).

Laowai - har försvunnit helt i bruset.

LJSLarsson - här har jag lite ping faktiskt. Tror det beror på att han bedömt saker på konstigt sätt och fört knasiga resonemang. Vill kolla upp Larsson.

Lu-kaazh - HEY! Lukas har inte skrivit mycket, men han har varit konkret och vettig i det han skrivit. Han är grön!

Möller - också försvunnen i bruset!

Nässe - nyanländ. Vi avvaktar.

Recca - rödast av alla enligt mig. Jag vill gärna se Recca berätta vad hon tycker att vi ska göra. Om du fick bestämma, Recca, hur ska byn gå vidare?

Spider Jerusalem - dunno. Hans outning sticker ut tillräckligt för att jag ska känna att han grönas en aning av den.

Tjavva - har varit rätt bra tycker jag. Känns som en välvillig nybörjare.

Tyr - ingen aning...

w176 - Inte skrivit mycket men hon har faktiskt tänkt igenom sina inlägg och de har varit bra. Känns grön.

xyas - Drog i nödbromsen, annars har jag inget riktigt intryck av xyas. När vi vet mer om spelet vet vi också hur vi ska tolka att han ville att vi skulle ta det lungt.

---

Jeez. Ok. Jag tror alltså att Cassius, w167 och Lukas är gröna. Kanske också Tjavva. Äh, jag vetefasen, resten håller jag alltså för helt klart möjliga ulvar, fortfarande med Recca som suspect no:1. Så det här var jävla mellanmjölk...

Öh... Lite tankar om annat då:

* Mängden info och mängden spelare gör det svårt att navigera tycker jag. Det är nästan så att jag vill att vi försöker outa något, allihopa. xyas verkar tro att vi kan torska rakt av på massoutning av namn, så det är dumt kanske. Förslag på något?

* Jag vill inte outa mitt rykte. Men jag kan tänka mig att vara med i en massoutning av precis allt annat.

* Jag tror för övrigt, som Lukas, att ulvarna har fått alibinamn.

* Jag tror inte att Vico vill göra ett spel där metakunskap om TMNT-fluffet spelar roll. Det känns inte som Vicos speldesign.

Vimes

Sillkung
Nässe said:

I helvete att jag eller någon annan ska röstas ut för att röda Recca ännu mer. Det var det dummaste jag hört på flera minuter. Det finns ett case (visserligen ett svagt runda 1-case, but still) mot Recca, ingen har presenterat ett case mot mig. Det är efterblivet att rösta ut mig med baktanken att Recca rödas mer om jag är grön. För det första: om Recca anses vara rödish och jag grönish (eller iaf inte rödish) är förstås Recca den man borde rösta på. Och för det andra säger det inte ett skit om Recca när ni får svart på vitt att jag är grön.

Lägg av med sådant här. Det är viktigt att ta ställning, men ingen blir gladare av en bybo som tar ställning på samma sätt som en full babian skulle göra.

Och Nässe, det här är inget personligt påhopp. För gudarna ska veta att den här typen av resonemang ("vi röstar ut en grönish för att röda en rödish ännu mer") brukar dyka upp någon gång i varje spel. Det verkar vara inbakat i själva varulvsspelssiutationen, och det är lika mycket feltänk varje gång.

Finns det däremot till äventyrs ett case mot mig, så ser jag gärna att det presenteras. Som det är nu tror jag att de flesta öppet deklarerade rösterna har varit riktade mot mig, och jag har hitintills inte sett en enda motivering.

Vimes

Sillkung
Möller said:
Nässe said:
Mitt rykte är att titlar är viktiga, fast jag fattar inte vad det betyder????
Titlar? Hm, tja, det är lite konstigt. Om vi antar att rykten kan vara felaktiga behöver ju Nässes rykte inte vara sant, men det känns konstigt att ryktet hittar på att det finns titlar. Det är ju inte att ryktet är fel utan att ryktet inte mejkar ett dugg sense.
Bra fångat, Möller. Jag tror antingen att Nässe ljuger eller att det är ett av Spiders falska rykten. Det finns nämligen inga titlar, tror jag. De som heter "Lord" eller "General" heter det som en del av sitt namn, är min tolkning.

Tyr

Hero
Möller said:

Alltså, antingen ljuger Nässe om sitt rykte eller så finns titlar. Kan det ha att göra med Vimes grupperingar?
Nu tycker jag att Nässes outning var dålig. Den var så dålig att han känns röd. Om man har ett rykte som har med något man inte sett i spel än så är det väl naturligt att man väntar med att outa så länge som möjligt för att maximera nyttan av sin information. Sedan blir det hela smått surrealistiskt att jag förstod precis vad han menade med titlar samtidigt som både Möller och Nässe inte verkar göra det. Flera titlar har outats. Ni kanske är insnöade på att en titel måste vara en kategori i ens roll vad vet jag. Jag har inte ens en titel själv!

Möller

Hubert Hortlax
Tyr said:
Nu tycker jag att Nässes outning var dålig. Den var så dålig att han känns röd. Om man har ett rykte som har med något man inte sett i spel än så är det väl naturligt att man väntar med att outa så länge som möjligt för att maximera nyttan av sin information.
Nja. Jag tycker nog att t.ex. w176s info om att röster kan manipuleras inte direkt påverkas av när den outas. Men ja, Nässe kunde gott ha väntat med sin outning för att göra den mer effektiv. Möjligtvis nybörjarmisstag, annars nervös ulv.

Tyr said:
Sedan blir det hela smått surrealistiskt att jag förstod precis vad han menade med titlar samtidigt som både Möller och Nässe inte verkar göra det. Flera titlar har outats. Ni kanske är insnöade på att en titel måste vara en kategori i ens roll vad vet jag. Jag har inte ens en titel själv!
Du menar General och Lord, eller vad det nu var som folk outade som namn?

Tja, det kan väl vara det som åsyftas med titlar. Om titlar är »viktiga«, betyder det att de pekar på powerroller kanske? Eller ulvar, men det känns otroligt dumt. I båda fallen så var dock Nässes outning antagligen skadlig. Hm.

Recca

Femme Fatale
Vet inte hur uppdaterat detta är. Men here goes.
Namn
Brynolf: Barney Stockman
Paxen: The rat king
Larsson: Lord Dregg
Cassius: General Traag
K.K: Chrome Dome
Laowai: Toka
Recca: Alpha One

Rykten
Recca: Ja
Vimes: Ja
Spider: Ja
Brynolf: Ja.
Paxen: Ja
Basse: Ja
W176: Ja
cassius: Ja
K.K: Ja
Tjavva: Ja
Laowai: Ja
Arvidos MC: Ja
Nässe: Ja

Info
w176: Jag har som rykte att någon/några kan röstmanipulera.
Recca: Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.
Vimes: Har information som han tycker pekar åt att det finns grupperingar inom byn, exempelvis "Krangs livvakter" eller liknande. Tillägger senare: Ryktet gäller, som jag uppfattar det, en namngiven grupp inom byn.
Arvidos MC: Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll.
Larsson: Jag outade att jag inte hade något i min info som indikerade olika grupperingar, men däremot i mitt fluff. Syftade till att Lord Dredd är en alien och inte en card-carrying member av fotklanen.
Xyas: Mitt rykte, om det nu stæmmer, gør gællande att det kan vara negativt om vissa personer får reda på vem vissa andra ær. Jag tror inte ett total-outande av namnen ær en så bra ide just nu.
Laowai: Det lu-khaaz skriver om namn passar väl in med mitt rykte, som alltså gör gällande att ulvarnas namn inte kan användas för att hitta dem.
Nässe: Mitt rykte är att titlar är viktiga
Spider Jerusalem: 50% av ryktena är falska.

Om jag missat nån, säg till och fyll i.

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Larsson: Jag outade att jag inte hade något i min info som indikerade olika grupperingar, men däremot i mitt fluff. Syftade till att Lord Dredd är en alien och inte en card-carrying member av fotklanen.
Se där, det hade jag missat.

Och jag rycker till lite på det. Jag har inget fluff i min roll. Ingen fin liten text som beskriver mig och hur jag kom till samlingen för att förgöra Turtles.

Kan vara så att Larsson ljuger ihop en varulvsroll alltså. Men antagligen inte.

LJSLarsson

Hero
Sitter på platta, så jag skriver kort.

Jag tror inte Nässe är helt ute och cyklar med sin outing. Vad är "lord" om inte en titel? Jag känner mig viktig i alla fall.

Fått lite sökljus på mig, villet alltid är uppiggande.
Tjavva, angående mitt för/emot outingar. Jag vill börja försiktigt och skrev flera gånger att vi skulle börja med bokstäver. Cassius dundrade dock iväg på en gång med full outing och då kändes mitt förslag menlöst och ja ansåg det bäst att outa öppet och ärligt. Nu har ja dock blivit nervös när rykten om att ulvarna tjänar på att veta folks namn ploppat upp... jag var inne på att de skulle behöva bluffa (jag har skrivit en hel del om hur obskyra vissa är). Man vill ju inte bli nattmördad för att man är speciell.

Vimes, du säger att jag resonerat knasigt? Om du ger mig exempel så skall jag motivera oc försvara mina tankar så gott det går med plattan.

Cissi

Up to no good.
Re: Första up-listan

Laowai said:
Recca said:
Det lu-khaaz skriver om namn passar väl in med mitt rykte, som alltså gör gällande att ulvarnas namn inte kan användas för att hitta dem.
*Antecknar.*
Så det var jättedumt att outa namn? Då är det ju jättedumt att inte outa att det är jättedumt att outa namn. Hur kom det sig att du inte outade innan en tredjedel outat sina namn?

Med det sagt så tycker jag att du verkar greenish med den här outningen Laowai.
För att jag tänkte tvärtom och kände att det kunde göra det lättare för ulvarna att gömma sig.
Som sagt, jag är ny på det här. My bad :gremfrown:
Men... om det nu är så att outning inte kan hjälpa byborna så kan det ju fortfarande hjälpa ulvarna. Visst? Alla rykten är ju tveeggade eftersom vi inte vet om de är sanna eller inte och dessutom måste vi ju fundera över på vilket sätt outning påverkar byn.

Säg såhär. Outing av namn ger oss inte ulvar direkt men det kan ge ulvarna hintar om powerroller?

Rykte: Ulvarnas namn kan inte användas för att hitta dem.
Rykte: Titlar spelar roll.
Rykte: Det kan finnas grupper inom byn... eller inte.
Rykte: Någon/några kan manipulera röster.
Rykte: Hälften av alla rykten är falska.

Om det sista ryktet är sant så är två av de övriga falska. Var sätter det oss? Vad ger det byn? För det säger ju egentligen ingenting innan vi börjat bena ut vilka rykten som är sanna och vilka som inte är det och i så fall vad dessa rykten innebär.

Har alla arton outat huruvida man har ett rykte eller ej?

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Nässe said:

I helvete att jag eller någon annan ska röstas ut för att röda Recca ännu mer. Det var det dummaste jag hört på flera minuter. Det finns ett case (visserligen ett svagt runda 1-case, but still) mot Recca, ingen har presenterat ett case mot mig. Det är efterblivet att rösta ut mig med baktanken att Recca rödas mer om jag är grön. För det första: om Recca anses vara rödish och jag grönish (eller iaf inte rödish) är förstås Recca den man borde rösta på. Och för det andra säger det inte ett skit om Recca när ni får svart på vitt att jag är grön.

Lägg av med sådant här. Det är viktigt att ta ställning, men ingen blir gladare av en bybo som tar ställning på samma sätt som en full babian skulle göra.

Och Nässe, det här är inget personligt påhopp. För gudarna ska veta att den här typen av resonemang ("vi röstar ut en grönish för att röda en rödish ännu mer") brukar dyka upp någon gång i varje spel. Det verkar vara inbakat i själva varulvsspelssiutationen, och det är lika mycket feltänk varje gång.

Finns det däremot till äventyrs ett case mot mig, så ser jag gärna att det presenteras. Som det är nu tror jag att de flesta öppet deklarerade rösterna har varit riktade mot mig, och jag har hitintills inte sett en enda motivering.
Jag tycker ju också att det här låter som en vansinnesplan. Det finns inte tillräckligt mycket rött/grönt i spel för att vi ska kunna bestämma en utröstning av någon.

Vimes said:
Recca - rödast av alla enligt mig. Jag vill gärna se Recca berätta vad hon tycker att vi ska göra. Om du fick bestämma, Recca, hur ska byn gå vidare?
Jag har svarat på allas så kallade rödningar av mig. Om inte det duger så är det en sak och då vill jag att det sägs till mig gärna så kan vi ta den diskussionen. Men att bara ignorera det jag skrivit under rundan samtidigt som du insisterar på att jag är rödast av alla är dålig stil, du bemöter mig inte, du bara konstaterar. Jag bad dig motivera varför du tyckte att jag var röd och det du har sagt är att jag attackerade w176 efter hennes första inlägg i tråden. Men det gjorde jag ju inte. Det går ju inte ens att tolka mitt inlägg så om ens skalle är proppad med murbruk, så du måste ju va på en helt annan nivå av hjärnröta, Vimes. :gremtongue:

...När har någon någonsin krävt silkesvantar av någon i varulvsspel, liksom? Undantaget Tjavva. <.<

Om jag fick bestämma så skulle alla som inte deltagit eller deltagit extremt lite i tråden börja snacka. Jag skulle också vilja se mer från K.K och Arvidos MC som jag tycker verkar ha sunda tankar. Jag tycker även att xyas spelar bra. Cassius och Larsson har visat framfötterna, det är positivt.

Brynolf skulle jag gärna se komma med något som inte är svepande eller något som någon annan redan skrivit. Han har varit ytterst menlös än så länge och ligger därför inte på min grönlista. Men eh, jag har ingen superröd just nu. Byn behöver enas om ett mål och en metodik. Ärligt talat skiter jag lite i vilket som väljs, just nu. Outning av namn, liv, rykte. Sak samma för min del. Resonemangen känns stillastående just nu.

Tankar om Vimes:
Han är på mig lite för hårt. En ulv skulle väl inte vara så urbota korkad som han beter sig utan försöka spela spelet lite mer mellow, föreställer jag mig. Som ulv har han förr, i min erfarenhet varit just den som tar rygg, inte den som pressar. Så trots att han är en rötskalle så tycker jag inte att han riktigt pingar. Eller... Gör han det? Jag kanske sysslar med för mycket dubbeltänk nu.

/Recca som försöker få in så mycket som möjligt i inlägget för att spara plats.

Recca

Femme Fatale

Tjavva said:
Säg såhär. Outing av namn ger oss inte ulvar direkt men det kan ge ulvarna hintar om powerroller?

Om det sista ryktet är sant så är två av de övriga falska. Var sätter det oss? Vad ger det byn? För det säger ju egentligen ingenting innan vi börjat bena ut vilka rykten som är sanna och vilka som inte är det och i så fall vad dessa rykten innebär.
Varför är två av övriga rykten falska om sista är sant? Vi har ju inte fått ut alla rykten än. Du har ju bara med några få exempel där. Alla de du har listat skulle i teorin kunna vara sanna ju.

En tanke jag lekte lite med är att falska rykten knyter an till någonting i spelet och är typ tvärtom mot vad ryktet säger. Så om ryktet som är falskt skulle låta: Titlar spelar roll. Så betyder det istället att titlar inte spelar roll.

w176

Förlorad dotter

Tjavva said:

Har alla arton outat huruvida man har ett rykte eller ej?
Nej. Det där är ett felslut. Om 50% ryktet är sant har vi ingen aning om hur många av der ryktens som presenterats som en är falska. De fyra rykten vi har kan med nästan lika stor sannorlikhet vara alla falska som att de alla är sanna.

De är 4 st av 17 st rykten, varav 9 stycken kommer vara falska, och 8 stycken sanna om 50% ryktet stämmer.

Vimes

Sillkung
Attention alla TÖRTELS_hAtARE!

MASSOUTNING!

Vi är 18 spelare, spelet är fullproppat med info. Vi kommer inte få röstningsfacit (vem som röstat var). Ska vi kunna göra något med infon behöver vi få lite rotation på outningarna.

Jag vill att vi kollar upp våra roller (namnen alltså) och outar huruvida våra roller är fotsoldater eller inte.

Använd TMNT-wikin. Eller nått. Fotsoldaterna är Shredders ninjarobothantlangare.

Jag är inte en fotsoldat.

Outa outa.