Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Möller

Hubert Hortlax
Re: Tyr och Spider

Recca said:
Sorry, rykte, menade jag.
Alla fattade vad du menade =)

Tänkte fortsätta litegrann.

Recca och Vimes ser jag som rätt gröna. Visst, åtminstone Vimes har bevisats vara skicklig som ulv. Men tills vidare har vi inget direkt att hålla emot dem.

Tjavva är duktig! Heja, heja! Inget att misstänka här.

w176 hade ett grönt skimmer över sig, men hennes frånvaro naggar det i kanten litegrann. Laowai har varit lite konstig, men känns ändå stabil. Som en ung Möller i sina misslyckade planer =)

Tyr har fått misstankar mot sig, men jag har inte förstått varför. Är det bara miller-grejen? Bah! Tyr har, tycker jag, varit ganska bra bybo. Det räcker för nu.

Nässe och Spider röstar jag gärna ut denhär rundan.

Brynolf väntar jag gärna med, han är lite rödish men då vi har bättre kandidater har han tid på sig att komma igång.

!Paxen är ju typ försvunnen! Inte alls bra. Han är ju lömsk.

Vimes

Sillkung

Tyr said:
Jag misstänker att hennes rykte tjänar ett syfte, att det är en fälla för byn. Om förmågan outas utan eftertanke så har ulvarna en chans att slingra undan. Så jag tror att 1) ryktet är sant 2) Tjavva är bybo och 3) jag tror inte ulvarna sitter inne på någon gratis information om byn.
4) Tjavva gjorde rätt som inte outade sitt rykte innan tillräckligt många svarat på hennes fråga.

Så, slutet gott allting gott.

Uppsats var det...

anth

Vetefan
Re: Känner du igen någon av dessa skumma typer?

Vimes said:
Det här är alltså Shredder's Rogues:
the Rat King
Slash
Leatherhead
Temptesstra
Scumbug
Anthrax
Chrome Dome

I varje fall en av dessa är egentligen en turtleturd. Spidde, Paxy och Kånkelkola har outat namn från denna lista. Kvar är:
Temptesstra
Scumbug
Anthrax
Slash

Är du en av dessa? Säg inte vilken, säg bara "ja" om du är det.
"ja"

Jag har tillbringat lunchen med att läsa inlägg här och där, samt att söka efter intressanta ord, som mitt namn.
(jag har alltså fortfarande inget som helst grepp över spelet)

Men mitt namn finns med i citatet ovan.
(sedan får ni sparka på mig om mer info, just nu virrar jag bara runt som en yr höna från det ena slumpmässiga inlägget till det andra - vilket gör att jag tyvärr kan missa saker)

Jag passar även på att uppdatera mina röster:

Röst: ingen
Ordförande: Vimes

En sak har jag lärt mig från förra varulvsspelet.
Ha alltid en förklaring till det du gör.

Jag har ännu inte tillräckligt med info för att vilja rösta på någon ännu. Om vi inte hunnit till 700 inlägg runt 21-22 ikväll lägger jag antagligen en röst då.

Vimes är en erfaren varulvsspelare och andra har redan föreslagit honom som ordförande.

Nu är lunchen slut. Återkommer ikväll.

Vimes

Sillkung

Bra anth!

Har vi tre spelare till som har något av dessa namn:
Temptesstra
Scumbug
Antrax
Slash
?

Möller

Hubert Hortlax

anth said:
Röst: ingen
Även om Vimes ser rätt grön ut handlar ordförandeposten bara om en extra röst. Det har inget med att vara dominant eller erfaren att göra. Det viktigaste är alltså att byn enas och väljer en trolig bybo. Just nu tycks förslaget vara w176, men det kan förändras.

Och, jag är inte en av Shredders rogues .

!Paxen

Swashbuckler

Möller said:
Recca said:
Sorry, rykte, menade jag.
Alla fattade vad du menade =)

Tänkte fortsätta litegrann.

Recca och Vimes ser jag som rätt gröna. Visst, åtminstone Vimes har bevisats vara skicklig som ulv. Men tills vidare har vi inget direkt att hålla emot dem.

Tjavva är duktig! Heja, heja! Inget att misstänka här.

w176 hade ett grönt skimmer över sig, men hennes frånvaro naggar det i kanten litegrann. Laowai har varit lite konstig, men känns ändå stabil. Som en ung Möller i sina misslyckade planer =)

Tyr har fått misstankar mot sig, men jag har inte förstått varför. Är det bara miller-grejen? Bah! Tyr har, tycker jag, varit ganska bra bybo. Det räcker för nu.

Nässe och Spider röstar jag gärna ut denhär rundan.

Brynolf väntar jag gärna med, han är lite rödish men då vi har bättre kandidater har han tid på sig att komma igång.

!Paxen är ju typ försvunnen! Inte alls bra. Han är ju lömsk.
Jag försöker skapa ett meddelande då och då. Har dock pluggat till ett prov jaag ska ha, och har därför inte hunnit med lika mycket. Sen så har jag inte så mycket nytt att tillföra, utan låter er mer intressanta vara med i spelet.

För inte vill ni väl att jag ska spamma? :gremwink:

Cissi

Up to no good.
Röster

Jag kliver på drevet mot Nässe och byter ordföranderöst.

Ulv: Nässe

Och, jag spelar rollspel i kväll också och kommer inte kunna vara aktiv efter kl sex. Ska försöka smita undan, bli utslagen i strid eller nått, så jag kan titta in men i övrigt kommer jag nog ha svårt att engagera mig ikväll. Så. Upp i 700 inlägg nu! Jag har röstat. Jag är nöjd.

Basenanji

Postd20modernist
Vimes for king!

Sitter på stökigt pendeltåg.

VIMES! :heart: Fan vilken uppryckning!

Har skickat in röst till Vic, och kommer rösta följande:

Röst: Nässe

Tjavva skrev:

Basse, varför sneakade du din outning in i arket och inte öppet i tråden?

Miss kort och gott. Men jag trodde att jag hade sagt nåt om det tidigare? Får kolla.

Recca

Femme Fatale
Re: Vimes for king!

Jag röstar också på Vimes för ordförande.

w176 är ett osäkert kort, enligt mig. Hon har inte gjort nåt som sett ulvigt ut men till skillnad från andra tycker jag att hon gjort för lite i tråden. Vimes ser mest grön ut, i mitt tycke.

K.K har också gjort för lite avtryck. Det känns otypiskt honom. Jag vill rikta strålkastaren mot honom.

K.K, du måste ha massa att säga. Vi behöver lite nya tankar.

Vicotnik har verkligen konstruerat varulvspelens varulvspel, känns det som. Förvirringen balanserar allt "fluff".

LJSLarsson

Hero
Dispyten mellan Spider/Tyr verkar släppt. Men Nässe verkar onekligen som en lovande kandidat, så jag lägger också min röst. Vimes ser jag ju som grön, så jag litar på hans omdöme.

Röst Nässe

Recca - Mitt rykte säger att en spelare är utan namn. Ej "endast", så det utesluter inte att flera är utan namn, men det låter långsökt.

LJSLarsson

Hero
Ursäktar att jag är kort. Sitter och smyger under lektion. (DAMN YOU, STUDIER!)

Vill gärna att vi hänger Spider kommande runda.

Recca

Femme Fatale
LJSLarsson said:
Dispyten mellan Spider/Tyr verkar släppt. Men Nässe verkar onekligen som en lovande kandidat, så jag lägger också min röst. Vimes ser jag ju som grön, så jag litar på hans omdöme.

Röst Nässe

Recca - Mitt rykte säger att en spelare är utan namn. Ej "endast", så det utesluter inte att flera är utan namn, men det låter långsökt.
Men vad menas med namn? Sägs det något om det? Som typ: En spelare saknar alias? Dvs, en ulv i det fallet saknar alias. Eller är det så att någon helt saknar Namn: X på sitt rollpm och det istället är en blank där? Eller är det så att någon heter footclan robot nr 3?

Gissa lite utifrån din information.

Vimes

Sillkung
We are 138?

Det ser ut som att vi kan avsluta den här rundan ikväll. Det tycker jag vore bra. Vi saknar 138 inlägg. Det är görligt.

Folk som är duktiga på sådant får gärna samla alla outningar. Jag har ingen koll på sånt.

Spider vs Tyr ÄR ett intressant spår. Spider är ju också en av Shredders Rogues... Vad har Tyr sagt om Spiders miller-claim egentligen?

Men, om inte Nässe gör något jättebra så är jag nöjd med att rösta ut honom.

Men! Om någon av Shredder's Rouges inte outat sig som sådan: gör det!

Jag ser ut att bli ordförande, och det är väl fine (tack Recca för din nominering :gremwink: ). Risken är förstås att ulvarna fimpar mig för det, men det gör de nog bara om de inte har något bättre att gå på.

Vimes

Sillkung
Kära varulvar,

Det vore jävligt bra om jag blev nattmördad. Turtlar, jag ber er. Fimpar ni mig direkt har jag inte bara hunnit skriva klart min uppsats utan även doktorerat och blivit invald i Svenska akademien innan jul!

Tack på förhand!

Möller

Hubert Hortlax
Re: We are 138?

Ordföranderöst: Vimes

sen tidigare har jag nu röstat på att hänga Nässe.

Skulle ulvarna fimpa tilltänkte ordförande bara för hindra att ge byn en extra röst nästa runda? Njaa, lite mer diaboliska planer förväntar jag mig av ulvarna. Men det beror iochförsig på hur ulvarna spelar, om de kan nattmörda etc.

Om Spider visar sig vara grön antar jag att vi måste hänga Tyr, men det känns ju osannolikt.

Jag är också för att avsluta rundan idag.

Brynolf

Dum fan

Att lira på mobilen är fan inte lätt, och inte blir det bättre av att folk fuckar upp röst-syntax hela tiden.

Nu enas vi om följande:

En hängnings-röst skrivs Röst: Xyas
En ordföranderöst skrivs Ordförande: Xyas

Det ska vara fetstil, kolon och hela faderullan.

Och nej, det här var inga riktiga röster.

In other news ska vi avsluta rundan ikväll, men innan dess ska vi ha ut alla rykten, förmåga ja/nej och om man är med på listan över rogues.

Cassius

Hero

Jag hakar på drevet och har läst ifatt, jag har inga problem med att tillsätta Vimes som ordförande. Nässes märkliga logik och siar-offermentalitet räcker utan tvekan för ett drev. Dessutom när Arvidos hoppar av så blir det svårt att hänga honom...

Röst för nackning: Nässe

Röst för ordförande: Vimes