Nekromanti Tekniken bärsärk

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Måste man slå för Ob3T6 mot stridskonsten för att gå in i bärsärk, eller är det frivilligt?

Kul om man ska försöka smyga sig på någon (= öppna strid)... eller om någon råkar trampa en på foten på t.ex. marknaden (= blir skadad)... /images/icons/smile.gif
Ännu kulare om man misslyckas med sista slaget för att lugna ned sig ("tills omgivningen är reducerad till flisor"). Vilket diskret lönnmördare man hade blivit /images/icons/smile.gif.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Det är frivilligt tror jag, men jag skulle nog fråga sl om man är tillräckligt förbannad. En svår balansgång men...

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det var en fråga det...

Det är väl så att man ska slå normal svårighet under sitt FV. Men att bestämma själv är IMHO bäst (kanske en kombination?). Men så tycker iaf jag att man INTE ska gå bärsärk bara sådär. Det gäller ju att känna sin RP och om man är osäker kanske slår för agression. Men om man tycker att ens RP ska reagera starkt och gå bärsärk så ska man väl göra det. Detta bör väl då förståss inte missbrukas. Annars så finns det ju en allvetande SL som kan avgöra saken om det är på gränsen och man inte vet.

*Pustar ut* - Vilket tempo!

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Flash Back

Warrior
Det finns en [Frivillig Regel] som säger att man får ett raserianfall om man antingen får en extraskada eller att man ser någon som dödar en vän. Då framkommer någon som skulle kunna kallas bärsärkagång, något jag inte tycker man utför utan att vara redigt förbannad.

Rätta mig om jag har fel...

Det Förglömda: <A HREF="http://rollspel.hemployment.com" target="_new">http://rollspel.hemployment.com</A>

Johan K

Gammal & dryg
kan man inte käka nån svamp åxå, så man gåt upp i bärsärk. Men sen när går ur den så får man nog slå ett slag.....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

inte

Veteran
Re: Det var en fråga det...

jag älskar när folk nämner SL i sámma mening som smiker = )

hatten

Swashbuckler
Re: bästa sättet vore

Om man slog MOT AGG för att komma in i bärsärka raseri och mot tekniken bärsärka raseri för att kontrollera så att man inte kom in i raseri vid FEL Tillfälle.
( ONDA ÖGON SVIDANDE SCHAMPO KROSSA.. TV BARA REKLAM AAAAAA )

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Krigarens väg?

Stridskonster: Tekniken Bärsärk. Jag citerar:
"Bärsärkaraseriet kan aktiveras när man öppnar striden eller om man blir skadad, med ett normalt (Ob3T6) slag mot stridskonsten."

Jag tolkar detta som att du innan rundan börjar automatiskt kan gå bärsärk men när striden väl är igång så måste du bli skadad innan du kan välja att få slå mot bärsärk.

I Raserianfall så måste man ha mottagit en EXTRASKADA innan man får slå mot AGG med normal svårighet (alltid Ob3T6). Alternativt så kan man se en allierad bli dödad eller medvetslös och sen slå mot både Lojalitet och AGG med Ob3T6.

Om vi jämför de två:
1. Raserianfall ger +Ob1T6 i skada medan Bärsärk ger +Ob1T6+2.
2. Raserianfall ger -Ob1T6 på chockslag medan Bärsärk ger -Ob2T6.
3. Båda får dubblad utmattning men endast bärsärken slipper undan svårighetsökningarna.
4. Den som gör raserianfall riskerar inte att anfalla de egna när fienderna är slut. Bärsärken får hoppas på att han klarar Ob3T6 mot PSY.

I övrigt är de två lika. Man får endast göra kraftfulla anfall och motanfall - inget annat. Man får -Ob1T6 på VINIT och svårighetsökningen från smärtan.

Det är främst 3 och 4 som får en att höja på ögonbrynen. En som gör raserianfall och springer efter en fiende stupar snart (fett med svårighet från utmattning) medan en bärsärk följer sitt offer tills denne stupar (han fyller i kolumnen men det är också allt).

Radin