Nekromanti Telefonval? (klart)

solvebring

Superhero
I korthet:
Jag funderar på att byta telefon då min bindningstid gått ut och min nuvarande budget-Samsung ofta gör mig knas.
Jag har dock bara edit: 200–300 spänn i månaden att lägga på detta, och urvalet är bland följande: http://webbutik.comviq.se/
Vad skulle du välja baserat på det? ... S5:an tänker jag.

Krille

Super Moderator
Är det bara priset som avgör så tänker jag nog som du. Är priset något flexibelt så hade jag nog gått på Sony Xperia Z3 Compact. S5an är lite för stor för mig, och Z3 Compact har prestandan från jätteplattorna men mer händigt format (och överlever tapp i toaletten). Men den överskrider din budget med 35 kronor.

Sen råkar jag vara av sorten som köper en telefon kontant över disk. I längden blir det billigare och jag är inte bunden till telebolaget.

Arfert

Facit
Jag är supernöjd med min gamla iPhone-fyra. Den lunkar på utan problem. Förhoppningsvis ett par tre år till. Sen blir det tveklöst en ny iPhone.

Men skulle jag köpa nåt annat blev det en Sony Xperia Z3 Compact, som Krille ovan. Eller eventuellt en LG, har en LG-platta jag är nöjd med.

Köper också telefoner direkt. Kör på kontantkort.

solvebring

Superhero
Krille;n95705 said:
Är det bara priset som avgör så tänker jag nog som du. Är priset något flexibelt så hade jag nog gått på Sony Xperia Z3 Compact. S5an är lite för stor för mig, och Z3 Compact har prestandan från jätteplattorna men mer händigt format (och överlever tapp i toaletten). Men den överskrider din budget med 35 kronor.
Ja, jo, det är ju mycket en prisfråga för min del, dock inte på kronan. Fast vill man ha mer än 0,5 GB surf stiger ju priset.
... Nu har jag iof svårt att uppskatta hur mycket jag gör av med, sedan min nuvarande telefon i sig var så billig att jag körde på 6 GB direkt. Å andra sidan är jag nog aldrig i närheten av den mängden, för förutom vid resor och så kör jag nästan alltid wifi – hemma, på jobbet osv. Men i alla fall.

solvebring

Superhero
... Damn, enligt kundtjänst går flera erbjudanden ut på söndag, så jag måste troligtvis slå till idag om jag ska slå till. I så fall får det bli S5:an. Det är ändå den som är mest prisvärd i mitt fall, när allt kommer omkring.

Men tack ni ändå ha, lite olika input är alltid bra att ha! :)