Nekromanti Teletubbies: the RPG

Nalle med AK4

Swordsman
Jag har alltid varit skeptisk mot Eon eftersom det har alldeles för komplicerade regler för att funka som ett fantasyrollspel, enligt mej. Men nu när jag har fått testa att göra en rollperson så är jag nog av en annan uppfattning. Med alla uppväxttabeller och så så blir rollpersonen ganska häftig, jag har gjort en missla vars föräldrar var äventyrare som dog när orch...förlåt, tiraker invaderade deras hemby. Misslan har ärvt ett svärd med en extra seg hinna av sin far och har dessutom fått en spådom om att han ska leva i nio år till, så han är en riktig våghals. Nu är han spejare åt ett legokompani. Det skulle förresten vara coolt med ett äventyr där min RP tar farväl av fru och barn och går ut och sätter sig i skogen och väntar på att dö, men dör inte och kommer hem till frun och säger "Äh, det blev inget av".
Alternativt att han ska gå bort i "a blaze of glory" så han springer in i en rese..förlåt, Thrukkgrotta och anfaller alla han ser, men blir inte dödad och kommer hem till frun och beklagar sig över att "thrukerna är inte som dom var förr".
Kort sagt, Eons avancerade system kan faktiskt vara bra, i motsats till vad jag trodde.
Nalle, lyssnar på Marilyn Manson

GrottrolletNaug

Swashbuckler
mm

Du har fått mer eller mindre samma intryck av Eon som jag.
Mycket bra bakgrund, genomtänkt spelvärld, för mycket regler.

Fast det är bättre med för mycket regler än för lite. Det är bara upp till SL att sålla och använda dom nödvändiga.
T.ex.
Använd inte fullt stridssystem i en dussinstrid mot 7 tiraker. Detta kommer seriöst att ta 5 timmar att reda ut.
Nej använd extremt förenklade stridsregler (jämför nästan med gamla DoD) vid sådana dussinstrider.
Sedan, när ni slåss mot den stora antagonisten i slutet. DÅ användet ni er av varende liten regel i boken. Spelarna kan köpa att dom slåss med den stora elakingen i 2 timmar.
Men att boffra Tiraker är bara kul i _så_ länge...

ha kul med Eon (och misslorna, som i sig är en egen anledning till att Eon är bra. Eon har förövrigt mycket riktigt "fräckast alver"=)

Kotten

Veteran
Jo det stämmer eon är helt klart ett spel för alla smaker! Fast gillar man inte realistisk fantasy så är kanske eon inget bra alternativ men, men! Det var ungefär samma sak som för mig. Jag har spelet D&D:Third edition sen det kom ut och jag har aldrig sett ett spel som har kommit i närheten,,, Tills för ungefär 2 månader sen.. Då jag spelade Eon.

sarsassel

Veteran
Lilla Silpinge, Sveriges kulturella, millitära och
Eon: Det förnämligaste rollspel som skapats

Eon är en välsignelse! En gåva från himlen!

Ett underbart realistiskt regelsystem (det finns inget som heter för mycket regler!)/images/icons/thinks.gif
och en värld som är så genomtänkt att man inte kan få nog av den. Överallt kryllar det av äventyrsuppslag. Jag har nyligen införskaffat
Consaber-modulen och är djupt förälskad!/images/icons/love.gif