Nalle med AK4
Swordsman
Jag har alltid varit skeptisk mot Eon eftersom det har alldeles för komplicerade regler för att funka som ett fantasyrollspel, enligt mej. Men nu när jag har fått testa att göra en rollperson så är jag nog av en annan uppfattning. Med alla uppväxttabeller och så så blir rollpersonen ganska häftig, jag har gjort en missla vars föräldrar var äventyrare som dog när orch...förlåt, tiraker invaderade deras hemby. Misslan har ärvt ett svärd med en extra seg hinna av sin far och har dessutom fått en spådom om att han ska leva i nio år till, så han är en riktig våghals. Nu är han spejare åt ett legokompani. Det skulle förresten vara coolt med ett äventyr där min RP tar farväl av fru och barn och går ut och sätter sig i skogen och väntar på att dö, men dör inte och kommer hem till frun och säger "Äh, det blev inget av".
Alternativt att han ska gå bort i "a blaze of glory" så han springer in i en rese..förlåt, Thrukkgrotta och anfaller alla han ser, men blir inte dödad och kommer hem till frun och beklagar sig över att "thrukerna är inte som dom var förr".
Kort sagt, Eons avancerade system kan faktiskt vara bra, i motsats till vad jag trodde.
Nalle, lyssnar på Marilyn Manson
Alternativt att han ska gå bort i "a blaze of glory" så han springer in i en rese..förlåt, Thrukkgrotta och anfaller alla han ser, men blir inte dödad och kommer hem till frun och beklagar sig över att "thrukerna är inte som dom var förr".
Kort sagt, Eons avancerade system kan faktiskt vara bra, i motsats till vad jag trodde.
Nalle, lyssnar på Marilyn Manson