Nekromanti Tempelriddare och löner

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Varför ger inte templet bara hälften så mycket lön istället då? Verkar ju mycket enklare...

IMHO kan man tolka det att riddaren ifråga _förväntas_ ge den andelen till kyrkan... detta är sedan en samvetsfråga för karaktären. En trogen gudsfruktig karaktär ger gärna detta (och mer), en medelmåtta ger oftast 50% men avrundar till sin egen räkning, en girigare riddare jobbar mer "svart" ("jag är ju _också_ en del av kyrkan så varför inte ge till mig själv..." :)

Om man tvingar alla tempelriddare att bete sig på ett specifikt vis blir det ju inte mycket utrymme för den egna karaktären...
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,595
Location
En mälarö
>Varför ger inte templet bara hälften så mycket lön istället då? Verkar ju mycket enklare...

Men...menas inte "lön" i detta fallet den betalning tempelriddaren får från källor UTANFÖR kyrkan?

/Anders
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Senaste versionen då?

"Jag har för mig att Ivanhoe bultar ihjäl honom med en massa flyt i 1950-talsversionen. I 1982 års version offrar han sig för Rebecca."

Hur är det i den versionen som spelades in för några år sedan? Jag såg tyvärr inte alla delarna. Lady Rowena var för övrigt grymt snygg där. /images/icons/smile.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Senaste versionen då?

"Hur är det i den versionen som spelades in för några år sedan? Jag såg tyvärr inte alla delarna."

Inte jag heller. Jag tröttnade rätt snabbt på vått ylle, klafsig lera och avsaknad av toapapper. Ivanhoe ska vara riddartid, inte medeltid.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Re: Skillnaden mellan T.R. och R.? [inte OT]

Temeplriddarna kom väl även att ta kontroll över handelsrutterna mellan Europe och det heliga landet. Kanske även längre bort, kommer inte ihåg. Vilket gjorde dem till en stor maktfaktor i Europe tack vare de rikedomar de som order lyckades skrapa till sig genom att kontrollera handelsrutterna?

Zaiber - Religion är coolt.
 

Der_Wald

Veteran
Joined
12 Jul 2001
Messages
41
Location
Östersund
Re: Senaste versionen då?

EN tempel riddare fick äga två hästar, en sergant(adept)fick äga en. Tempelriddare av högre rang fick äga upp till fem hästar. Detta var allt riddarna i tempelherre orden fick äga.
Reglerna var lika för Jonaniterna samt tyskordern.

In Hoc Signio Vinces
 
Top