Nekromanti Tennfigurer

Janus

Veteran
Använder ni tennfigurer när ni spelar DoD6. Jag gör det, men med spelplan och sånt. Utan endast för att markera hur alla i gruppen står när vi förflyttar oss.

"If you dance with the devil the devil don't change, the devil changes you"

jonix

Warrior
När jag har SL-kappan på använder vi i vår grupp figurer av olika slag (Lego är skitbra!) men det är bara jag bakom skärmen som anväder dem. De andre får helt enkelt föreställa sig, i intensiva ögonblick har man ju inte koll på allt i alla fall.
Det fungerar alldeles utmärkt.
Vi tycker att det förstör stämningen och fantasin ifall om figurer står på bordet öppet, man liksom "stirrar sig blind".

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Rickard

Urverk speldesign
Använder det inte. Ritar på papper.. Varit med i en spelgrupp som använde figurer. De höll på och pillade med sina figurer istället för att rikta sin uppmärksamhet på SL.

/[color:green]Han</font color=green> som ogillar hexagonrutor (se en av Rosenius strippar för att se varför)

Har funderat på att ta med det i stridssituationer, men inte gjort det av samma anledning som Han. Ritar istället, men eftersom jag är så oheligt dålig på att teckna så kanske man borde plocka upp tennfigurer iallfall...

/[color:purple]Bosse</font color=purple>, som har målat några arketyper hemma...

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>

thomaslind

Veteran
Carboard heroes. Ett litet block i hårdpapp utgett av Steve Jackson Games med typ 500 olika figurer för 250 spänn. Finns att beställa hos www.hobbygames.se. Fick mina i måndags. Inte så dumma. Inte lika snyggt som tennfigurer, men man slipper måla, de kostar betydligt mindre, och är i alla fall snyggare än att inte hå nåt alls.

/Thomas

Johan K

Gammal & dryg
Bra att ha i alla spel !

Skulle vilja påstå att det förenklar i alal spel att ha t. ex tennfigurer. Det förenklar ju de hela när man ska strida och sånt. Så visst ja gförsöker använda det när jag kan.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Lind_UBBT

Veteran
samma här

det är pyttesmå T6´or som gäller för min del (men bara för mig som är spelledare så klart).

Black_Ocean

Veteran
Jag tycket tennfigurer kan vara bra att ha med i de spel där skjutvapen finns inblandade. Där är det viktigare att man ser vem eller vad man kan skjuta från den plats där man står. Spel som jag tycker att tennfigurer ska hålla sej borta från är skräckrollspel. Flytta omkring sin figur på en spelplan då man möter på den fruktade "Shrougllryftg" förstör skräckstämningen mycket fort.

"Better to be hated for who you are than loved for who you're not"

SoC

Veteran
Re: samma här

Och små mynt för mig.

SoC

If there`s shuch thing as to much power i havent discoverd it yet.
Dark Ritual.

Archer

Swashbuckler
Använder tennfigurer till 90% av alla gånger vi spelar rollspel. De är mycket bra att ha till att visualisera alla lägen där det är av intresse vart personer befinner sig och avståndet mellan dessa.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)

Hasse

Hero
Jag använder tennfigurer främst då det strid för att veta var alla står och vem de slåss emot osv.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd