Nekromanti Termalisk teknik på bild

Korpen

Hero
Trevlig info, särskillt den om Krutet.
Det finns alldeles för få spel som använder krutvapen, tack och lov gör i alla fall Gondica det.

Dimfrost

Special Circumstances
Krut har ju å andra sidan den egenheten att det ofta går relativt lätt (regelmässigt) att lägga till där det saknas. Då får man även en kasse skojiga samhällsekonomiska och krigmässiga förändringar på köpet. Jag drar mig till minnes att Krille har berättat om en DoD-kampanj där de hade infört krut på ett mycket bra sätt. Krut kanske inte passar så bra i Trudvang men i äldre versioner av DoD kan det tillföra mycket. Sedan kan man även försöka sig på att slänga in krut i Mundana men man får passa sig så att inte de flesta eonspelare hör talas om det, för då riskerar man lynchning och arga grävlingar i knävecken.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Äh, ok, jag hade vaga minnen av att jag hade läst något liknande men jag brydde mig inte om att söka. Snacka om att slå in öppna dörrar. :gremsmile:

/Dimfrost

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Samhällsförändringar

Som däremot inte alltid är så lätta att hantera...
Nej, de var de inte. Jag pluggade därför en massa 1400- och 1500-talshistoria innan jag skrev ihop Vidonia-texterna i spelet. Det gällde att ta klivet ut ur de högmedeltidstankar som brukar figurera i de flesta fantasyvärldar.