Nekromanti Terräng! till Dungeons och Tabletop

Max Raven

T12-kultist
Vad för kul terräng går det att få tag i?

Vad jag stött på till Dungeons:
Vitulv nämnde Dwarven Forge i vrållådan, en återförsäljare som verkar ha awesome bitar men är riktigt, riktigt dyr.

Fann också Dungeonstone, som verkar vara en lite billigare variant, samt Hirst Arts, som verkar vara en "gjut själv"-variant.

Tabletop:
Terräng till tabletop har man ju stött på lite olika varianter. Kommer ihåg Amera som Kulturkommissariatet säljer bl a. Kräver lite arbete(jag är f ö nog rätt kass på terrängmålning) men är riktigt billiga. På andra sidan spektrat har vi Battlefield in a box av Gale Force Nine som är färdigmålat, men inte direkt superbilligt. Sen har vi GW, som kan vara överraskande billiga ibland.

Vilka tips har ni? Kanske man ska köpa brädspel och plundra på terräng? Go!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Det som får mitt hjärta att slå allra mest för tillfället, är Terraclips från WorldWorks Games. Jag har alltid gillat tanken på pappersterräng, men har bangat på grund av böket att skriva ut och klippa/klistra.

Med terraclips slipper man det dåliga, och får bara det bra.

Tyvärr sålde de ut varenda pinal på en nanosekund, i och med släppet som gjordes på GenCon, så för tillfället finns det inte i lager hos någon butik, alls. Det blir till att vänta på nästa leverans från fabriken.

Schysst film som förklarar konceptet bra:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/m5qwFp2GoyI&feature=player_embedded"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/m5qwFp2GoyI&feature=player_embedded" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Eksem

Champion
SÅLD!

Det här måste jag ha så fort det bara är möjligt. Det är allt jag ville säga.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Finns det någon som vet vad prylerserna kostar på ett ungefärt?

Edit; Hetsade visst lite väl hårt eftersom det var så snyggt. Hittade länken efter lite mer ingående läsning.

tull

Hero
Om man köper en PDF, nog borde det väl finnas ett tryckeri eller liknande som kan printa ut allt på hårt kvalitetspapper?

Vitulv

Persson said:
Om man köper en PDF, nog borde det väl finnas ett tryckeri eller liknande som kan printa ut allt på hårt kvalitetspapper?
Klart det finns, men det är ju inte printandet som är det bökiga i kråksången. Nä, ska jag ha pappersterräng så blir det definitivt Terraclips.

Patrick Bateman

Warrior
Väldigt hög grad av awesomeness i den där produkten.

Modellerna skulle passa bra till Warhammer Fantasy Roleplay, tycker jag.

chrull

Stockholm Kartell
Fan vad ballt. Synd att det än så länge bara finns Streets, Buildings och Sewers. Lite mer vanliga dungeons och natur hade varit en bättre start.

Vitulv

chrull said:
Fan vad ballt. Synd att det än så länge bara finns Streets, Buildings och Sewers. Lite mer vanliga dungeons och natur hade varit en bättre start.
Hell yeah, jag hoppas att något liknande det här kommer till terraclips. Jag får störtsköna vibbar av de nästan kulissliknande naturscenerna. Som en jävligt charmig teater (eller typ, Sleepy Hollow); den känslan vill jag återskapa när jag spelleder!

chrull

Stockholm Kartell
Vitulv said:
Hell yeah, jag hoppas att något liknande det här kommer till terraclips. Jag får störtsköna vibbar av de nästan kulissliknande naturscenerna. Som en jävligt charmig teater (eller typ, Sleepy Hollow); den känslan vill jag återskapa när jag spelleder!
Precis! Mer skog och naturliga grottor!

Vitulv

Semester-Vincent said:
Det har kommit en liten uppdatering för terraclips. Verkar coolt.
Ja, verkligen. Jävligt fett.

Ugh, jag har för mycket dungeonterräng för att kunna försvara ytterligare ett inköp, dock.