Nekromanti Terra One & Hjältarnas Tid

G

Guest

Guest
Hej,

jag skulle vilja veta hur det går med de rollspelen som ni aviserade att ni skulle släppa. Förra hösten sade ni väl att dessa spel skulle släppas senast julen förra året (dvs -99)... Skulle vara spännande att veta hur det går med det här.

//Johnny

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Emil

Hero
Nja, Terra One har det väl aldrig varit aktuellt att släppa i någon närastående framtid. Kanske blir det om ett år spelet är klart, men det är det väl ingen som vet i nuläget.

Hur det går med Hjältarnas Tid har jag, liksom du, ingen aning om. Det finns förmodligen på Neogames datorer, men andra projekt har väl kommit före i prioriteringsordningen.

/Emil

G

Guest

Guest
Jodå, läser man en intervju i Drakens Tand (som man nu inte kan ladda ner från nätet) så har Carl Johan sagt att den ska komma före julen -99. Därav min fråga.

Sen kan jag förstå att de är upptagna med andra projekt men tycker det är synd att man inte får reda på att projekten är lagda på is.

//Johnny

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Emil

Hero
Nja, det är jag som har gjort den intervjun... /images/icons/smile.gif Och om jag minns rätt så sa Carl Johan att Hjältarnas Tid skulle bli en trevlig julklapp. Däremot har jag för mig att det stod att man inte skulle räkna med att Terra One skulle komma varken förra eller det här året, men jag kan ju minnas fel...

Nä, Terra One kommer nog inte på ganska länge, även om själva historian i spelet ska vara ganska klar. Däremot så bör nog Neogames skräckrollspel Phobia dyka upp i affären nästa år, speciellt då spelet skrivis av två frilansare och inte av den mycket upptagna Göteborgsavdelningen.

/Emil

Carl Johan Ström

Swordsman
Re: Hjältarnas Tid

Hjätarnas tid har legat färdigt i ganska länge, men eftersom vi inte vet om det finns någon marknad för denna typ av nybörjarspel så har vi helt enkelt lagt det på is tills vidare.

Hjätarnas tid är lite av ett "barnspel" så om man tycker om Eon behöver man alltså inte känna att man saknat något.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

G

Guest

Guest
Hih... Njaaaa... Då måste jag tyvärr säga att du minns fel för CJS sa att Terra One kommer innan jul förra året och att Anders Blixt skulle skriva det (eller iaf delar av det).

Men jag är jättenöjd med CJS svar nedan!

//Johnny

---
Johnny
johnny@rollspel.nu