Nekromanti Terrablox, roll/figurspelsterräng

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag råkade, via Penny Arcades forum, få syn på ett projekt jag tyckte verkar intressant, Terrablox. Jag länkar visserligen till en "fundraiser-site" men syftet med mitt inlägg var inte att tigga pengar eller något sådant (hey, är inte säker på att jag själv kommer donera).

Över huvud taget känns det som en jävligt sympatisk rollspelsprodukt, och om den någonsin kommer ut så kommer jag nog med största sannolikhet köpa den. Den är väldigt generisk, och liksom med lego blir jag inspirerad bara av att titta på den, kolla bara på de här bilderna (renderingar):

Vad tycker ni? Diggar ni också minecraft-vibbarna, eller tycker ni att det ser för plastigt ut?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Mmm, om han hade gjort ytan lite-lite-lite prickig eller så hade det nog inte känts så plastigt. Som plasten på all "matt" hemelektronik.

Simon

Swashbuckler
Jag gillart. Personligen så känns det mer inspirerande att bygget är mer robust, trots att det är blockigare och mindre pretty, än de varianter jag har sett med stående väggar, som jag har tyckt har känts för sköra (utan att jag faktiskt har spelat med något sånt själv alltså).

Den stora vinsten med den där grejen blir ju mer att se rummet, upplever jag. Då gör det inte så mycket att det är lite lego över det.

solvebring

Superhero
Plastigt som sjutton, men å andra sidan verkar det ju väldigt smidigt och effektivt. Det verkar robust, stadigt och enkelt att handskas med. Precis som Lego och Duplo. Förövrigt skulle jag helt klart gärna använda delar av det där om jag lirade Star Wars.