Nekromanti Test av rollperson.se och Internet Explorer

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hej!

Jag har ju byggt på http://www.rollperson.se ett tag nu, och skulle vilja ha din hjälp för att testa en grej...

Så om du kunde följa dessa steg så blir jag jätteglad:

1. gå till http://www.rollperson.se/ med Internet Explorer.
2. Om du saknar konto: Klicka "registrera dig" och skaffa ett konto.
3. Klicka på "logga in". Skriv in anväöndarnamn, lösenord. Klicka "Logga in".
4. Klicka på "Alla rollformulär".
5. Klicka på "v20 camarilla numbers".
6. "Skapa rollperson" (högat upp till höger).
7. Tryck Ctrl+F5.
8. Skriv in namnet "Test" i rutan "Namn" högst upp. (Detta för att jag ska kunna se och senare ta bort alla testrollpersoner).
9. Scrolla ner och klicka Spara.

Nu ska en av två saker hända:
10a. Rollpersonen sparas, men allt under den övre rutan "försvinner". Kvar är bara Namn, System och Beskrivning.
10b. Rollpersonen sparas, och allt verkar fungera.

11. Posta din IE-version (som du får fram via Hjälp->Om Internet Explorer). Första siffran räcker, dvs IE 6,7,8,9 etc. Posta också om du fick alternativ a eller b. Och windowsversion (XP/Vista/7, och om du känner till om du har 32- eller 64-bits).

krank

Zimith said:
Om det hjälper fick jag samma resultat (det tråkiga) i både 32 och 64 bitars IE9.
Jag hoppas egentligen bara kunna reproducera felet. Kan jag inte få fram felet här så är det lite klurigt för mig att fixa det...

solvebring

Superhero
krank said:
Nu ska en av två saker hända:
10a. Rollpersonen sparas, men allt under den övre rutan "försvinner". Kvar är bara Namn, System och Beskrivning.
10b. Rollpersonen sparas, och allt verkar fungera.

11. Posta din IE-version (som du får fram via Hjälp->Om Internet Explorer). Första siffran räcker, dvs IE 6,7,8,9 etc. Posta också om du fick alternativ a eller b. Och windowsversion (XP/Vista/7, och om du känner till om du har 32- eller 64-bits).
Precis det hände, ja.

Version: IE 9 (9.0.8112.16421)

krank

Jag själv har testat:

Windows XP 32-bit, IE 8: 10b
Windows 7 64-bit, IE9: 10b

Ska testa en annan XP-burk under dagen; den här har jag ju utvecklat på och pimpat lite, så det kan ev. spela in.

krank

Jag har byggt om instruktionerna; Ctrl+F5 ligger på rätt ställe nu och rtefreshar rätt filer.

Alltså; är det så att alla utom mig misslyckas? Jag har testat med två olika användare på fyra olika datorer, på XP och windows 7, IE8 och IE9... Och jag lyckas inte återskapa felet.

krank

Tack till er som testat! Även om det inte var så många så var det tillräckligt. Jag har hittat problemet, eller snarare lyckats reproducera det. Nu återstår bara att lösa det.

För den som mot förmodan faktiskt är intresserad: Det funkar i IE8, men inte i IE9. Eller, det funkar i IE9 - om man slagit igång kompatibilitetsläget.