Nekromanti Test - "ny" logga till Studiomega

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag sitter och pillar och påtar med lite grafiska profiler och sådant. Min wiki (tillika det "märke" genom vilket jag skapar spel) Studiomegas logga börjar kännas dassig. här syns gamla loggan uppe i vänstra hörnet.

Efter några timmar av typsnittskollande så... Tja, jag har blivit blind, och vill ha kommentarer. Det här är skisser; jag har inte korrigerat knipning eller så, allt kan ändras - kommentarer som "tvåan fast med mindre omegatecken" är alltså definitivt OK.

Och om ni tycker alla fyra suger gräs - hur skulle ni själva göra? Det är inget "men gör bättre själv då", utan en uppriktig nyfikenhet.

Attachments

Johan K

Gammal & dryg
likt w176 så gillar version 3, den känns skarp, enkel & helt enkel tydlig.

tull

Hero
Jag tycker "i" försvinner i nr.3 och skulle hellre vilja slå ett slag för nr.4.

Sämst var nr.2.

Markehed

Warrior
Jag gillar trean med gemener men den hade kanske mått bra av lite mer fethet. Sen undrar jag om du har lekt runt någonting med omegatecknet? Gissar att det inte är särskilt många typsnitt som har omegatecken i sin repetoar men det hade kunna vara bra. Som det är nu så får all annan text rätta in sig i ledet för att passa in med omega.

Foggmock

Myrmidon
Jag vill också slå ett slag för att tänka över beslutet. Det ser ut som att det står Studi Mega, för man läser inte ut omegatecknet som ett O, utan som en krumelur. Ordbilden förstörs. Jag tror man kan göra nått snyggt med en radbrytning, och koppla ihop O:na den vägen istället.

Dimfrost

Special Circumstances
Kanske kan du vilja sänka ned omegat lite för att det ska få tydligare o-karaktär i ordbilden?

Vad är det för typsnitt? (Det är ett bra tecken på att jag vill veta det ... Jag gillar ettan och trean/fyran.)

krank

Jag är SÄMST.

Jag har nu såklart lyckats slarva bort samtliga dessa fyra typsnitt. vad de heter, vart jag hittade dem.

Jaja, bara att börja om antar jag...

EDIT: Hittade en backup på en annan dator. Krank glad =)

krank

Visstja, kanske ska skriva vad de hette också. Minns inte ordningen, men namnen är:

Bignoodle
future millennium
prozak
steelfish