Nekromanti Testat D&D Next?

Necross

Swashbuckler
Vilka här har egentligen testat D&D Next? Med de senaste versionerna?

Vad tycker ni? Betyg på en skala?

Jag har bara läst. Tycker det mesta verkar trevligt.

G

Guest

Guest
Jag har spellett det vid två tillfällen - dock bara de tidigare utskicken. Men det är väldigt trevligt.
Ganska mycket old school-känsla men påklätt med influenser från 3rd ed.

Är väldigt pepp på det! :gremsmile:

anth

Vetefan
Tomatalven said:
När ska det släppas? Hur länge kan man speltesta?
De verkar släppa en speltest i kvartalet.
Det riktiga spelet ska släppas hösten 2014.
Eftersom det lär ta minst ett ½ år att producera själva regel-böckerna skulle jag gissa att sista speltesten kommer våren 2014.

Tomatalven

Hero
Okej då finns det gott ombtid ifall vår grupp skulle testköra. Och kör man en test sent blir det antagligen nära originalet och då vet man om det är köpvärt :gremsmile:

anth

Vetefan
Tomatalven said:
Okej då finns det gott ombtid ifall vår grupp skulle testköra. Och kör man en test sent blir det antagligen nära originalet och då vet man om det är köpvärt :gremsmile:
Ni kan speltesta redan nu - för själva regelmotorn får nog betraktas som färdig

Numera är det småsaker som de ändrar på.

Bolongo

Herr Doktor
Jag har kört en spelsession med det allra senaste "paketet" de släppt och tyckte det funkade enkelt och bra. Detta kan IOFS bero på att jag är en gammal räv som spelat alla upplagor utom OD&D (jag var för ung på 70-talet) och AD&D 2ed (tog en paus från D&D under den perioden), så det är väldigt lätt att rådda de här reglerna.

Å andra sidan var mina spelare fullständiga D&D-noviser, och två av dem hyfsat nya till rollspel ÖHT, och de fattade ändå galoppen väldigt fort.

Jag är en smula orolig för vissa förändringar som påannonserats inför nästa beta-paket. Framför allt att färdighets-tärningen ändras tillbaks till en fast bonus. Men hey, jag får väl ge feedback om jag inte gillar det, och om de har "fel" regel i den färdiga utgåvan får jag väl köra med husregler...