Nekromanti Testkampanj... igen

entomophobiac

Low Prep High Play
Eftersom jag inbillar mig att testkampanjer ger ngt, sa sitter jag nu och skriver ihop material till den tredje testkampanjen i det storsta av mina projekt: The Dark Spire.

Kampanjen er veldigt mycket Lovecraft inspirerad skreck. Mer psykologi - mindre tentakler. Den gestaltas av jordnera karakterer i form av munkar och prester som forsoker tyda verldens uraldriga kronikor - de Kraugiska kronikorna - och som, instengda i det uraldriga biblioteket - hittar bade det ena och det andra. Grupperingar bland munkarna, bisarra mordhistorier och florerande rykten kommer vara teman genom hela kampanjen och det jordnera noteras av att det egentligen bara finns det som det normalt skule finnas i ett stort bibliotek: mobler, stearinljus, pennor, bleck och mengder med uraldriga bocker...

Kampanjen syftar till att avsloja och speltesta magi, metafysik och diverse av mina ideer kring verldens gudar och grundleggande teman. Men ocksa spelregler kommer tillempas och provas. Bland annat strid.

Sa, vad tycker ni? Vad kan ni tenka er hender i ett stort uraldrigt bibliotek som ingen kan lemna? Vilka individer kan tenkas finnas her och vilka scenarier kan ni tenka er?

Kanske nagon som frivilligt anmeler sig for att bege sig in bland kronikornas hemligheter - de som onskar speltesta kommer fa tillgang till hela kampanjen och allt ferdigstellt regelmaterial.

Tack pa forhand.