Nekromanti Text-rollspel över nätet på svenska?

solvebring

Superhero
Tjosan!!!

Jag har frågat om samma sak på Sverok, men där fann man inte mycket - bara på engelska.

Det jag letar efter är fler sådana där text-rpg's över nätet, som LangtrueSyskonskapet - ni vet, dom hade ju Star Wars och Vamprie förr också.

Någon som vet några fler?
Vill ha just på svenska då jag tycker det är svårt att skriva hur mycket som helst utförligt på flytande engelska hela tiden. :gremsmile:
Visst, jag är inte dålig på engelska, men blir det något ord som man blackoutar eller tappar så blir texten så fattig - man kan spela mer väl på modersmålet.

Regmolar

Swashbuckler
Finns ett antal mer eller mindre aktiva (oftast mindre) aktiva sidor på MSN Groups...

Escantia - starkt WoD-inspirerat spel

Nemia - Lite vad som helst

Davenport - Science fiction

Andarisia - Fantasy

Rosengårda - Mangainspirerat barn-med-konstiga-förmågor-i-internat-spel

De flesta är dock ganska döda...

solvebring

Superhero
Tack men nej tack

Tack så mycket. Det var coolt, visste inte att folk gjorde så, men dock nej tack - att sitta med msngroups tycket jag är lite... besvärligt. Föredrar något chatt-liknande. :gremsmile:

Olle Linge

Snigel
Det jag letar efter är fler sådana där text-rpg's över nätet, som Langtrue på Syskonskapet - ni vet, dom hade ju Star Wars och Vamprie förr också.
Av ren nyfikenhet, om du letar efter spel som liknar de du tar upp i exemlpet, vad är det som gör att de inte duger? För övrigt finns ett Vampirespel på Vampiri.se.

solvebring

Superhero
De duger fint. Spelar på Langtrue nu, men vill testa lite annat också. Langtrue och SW är nämligen de enda jag spelat.
Verkar coolt på Vampiri - tack så mycket Snigel, skall kolla det. :gremsmile:

Wilmer

Hero
Nostalgi

Fan vad kul man hade med langture ibland. Synd bara att de flesta där är så jävla kassa och det tar så sjukt mycket tid att få ihop en cool intrig.

solvebring

Superhero
Re: Nostalgi

Jag tycker det duger. Kanske är jag inte själv så duktig, men du har rätt... att pumpa igång intriger går trögt numera. De som var för 3-4 år sedan var kul.

Wilmer

Hero

Jag minns nog mig själv som bättre än jag var på att rollspela (högmodet hos en 13-åring) men jag var grymt mycket bättre på svenska då än nu. Mest smickrad vart jag efter en session där en polare och hans flickvän bad mig spela tredjepart, en elak gammal adelsman som skulle hindra deras rollers giftermål och dryga sig med "familjens ära" och liknande. Hon ringde upp mig och skällde ut mig för att jag var ett sånt otrevligt jävla svin :gremsmile:

Jambu

Swordsman
Du verkar i och för sig leta efter någon chattliknande, och så är mitt förslag rätt så segt då folk verkar glömma att det existerar, men kolla gärna in det Star Wars forumrollspel som jag och whizzman försökt få fart på.

solvebring

Superhero

Haha!

Coolt. Jo, för att vara ärlig kan jag väl säga att jag också spelade bättre förr, tycker jag själv i alla fall. Men det var väl för att jag spelade var och varannan dag också. Det var i alla fall jävligt annorlunda förr över lag på chattarna.

solvebring

Superhero
Okej, tackar. Skall kolla närmare på det där när jag har mer tid. Har en del att göra just nu. Men jättesnällt att du tipsade. :gremsmile: