Nekromanti Textrollspel

Firesoul

Veteran
Jag söker textrollspelare i alla åldrar och kategorier (utom flumm). Har rollspelat i 6 år men fler och fler av alla rollspelare tappar lusten medans jag håller kvar så har bara två ordentliga kvar. Plats? Tja MSN hade jag tänkt mig, snabbt, lätt och majoriteten av den svenska befolkningen har de (tror jag). Intresserade hör av sig här eller direkt till mig

Embergem

Veteran
www.catahya.net är en fantasysida där det finns ett rollspelsforum för spel över forum. Det är i behov av nytt blod, så om forum som spelmedia låter intressant för dig så råder jag dig att ta en titt.

Föga förvånande att Cathaya är i behov av nytt blod när deras registrationsprocess är som en israelisk checkpoint.

Genesis

Ni dés ni maître
Det här forumet har ju spel över forum. Fast det tenderar att bli en hel del underliga brädspelsvarianter och inte så mycket rakt av rollspelande. Men det händer.

Firesoul

Veteran
Jag vill bara göra det klart för alla som inte riktigt förstod (sett i personliga medelanden jag fått) jag kör EN rollspelsform och endast den. Den har ingen spelledare, tärningar eller liknande. Man skriver ett rollspelsinlägg, den andra svarar och så lätt är det. Man bestämmer regler och tema sins emellan och kan alltid ändra när man vill i samråd med den andre

Embergem

Veteran
Avidyasattva said:
Föga förvånande att Cathaya är i behov av nytt blod när deras registrationsprocess är som en israelisk checkpoint.
Du ska bara ge dom ditt riktiga namn, adress och personnummer. Det är eftersom det är en förening också, inte bara ett forum. Å nej liksom att dom faktiskt kollar upp en det existerar en person med namnet du angav på den adressen du angav, dom vill inte råka ut för en massa problem med Sverok bara för att dom har medlemmar som använder falska namn.

Firesoul said:
Pluss att det är en avgift vilket jag inte är så sugen på att betala.
Avgift? Avgiften på Catahya är 0:-

Rising

Vila i frid
Lite synd att så många rekommenderar forumsspel när du så tydligt efterfrågat spel via MSN (vilket ju är två skilda saker). Nå; Jag spelar gärna via MSN. Jag är mest van vid spel på tu man hand, men gissar att det inte är så stor skillnad om man spelar i grupp. Jag är inte främmande för någon genre (fantasy, sci fi, whatever) och föredrar att få hitta på egna världar snarare än att spela i Sagan om Ringens värld eller dylikt. Jag tycker att en blandning av lika delar spänning, humor och romantik är det bästa som finns, men skulle säkert känna mig hemma även om vi skulle spela mer gritty och skräckinriktat eller vardagliga dramasessioner.

Jag kan hittas via följande adress: johanrising@hotmail.com

Halvtand

Warrior
För att styrka Embergems argument här kan jag säga att jag varit med på catahya sedan fyra dagar efter sidans (föreningens) skapande. Inte en krona har de velat ha och registreringen är knappast betungande, det skulle möjligen vara att det kan ta ett tag för registrerings-mailet att komma fram...