Mina söta högreligiösa äventyrare strövar vidare (en Daaktroende köpman med starka calvinistiska tendenser, en naiv St Mayrakdyrkare med alkoholproblem och en léaram av den Gamla tron som inte ser alkohol som något problem alls) i Consaber och det börjar bli dags att stegra upp konflikten med Thalamur. Om man noterar den politiska situationen i Colonan så nämns att dvärgarna sitter väldigt strategiskt för att skära av försörjningslederna om Thalamur invaderar och det är ju lite svårt för thalaskerna att ta sjövägen till Consaber utan flotta...
Så, givetvis måste thalaskerna ha en plan för att lösa detta problem, men hur? En magisk dimma som får alla dvärgar att tappa skägget och inte våga sig ut? Skämt åsido, jag har lite idétorka och skulle uppskatta några förslag.
Mvh / Phelan
Så, givetvis måste thalaskerna ha en plan för att lösa detta problem, men hur? En magisk dimma som får alla dvärgar att tappa skägget och inte våga sig ut? Skämt åsido, jag har lite idétorka och skulle uppskatta några förslag.
Mvh / Phelan