Nekromanti Thalaskiska invasionsplaner (bara SLs - SPOILER)

Phelan

Hero
Mina söta högreligiösa äventyrare strövar vidare (en Daaktroende köpman med starka calvinistiska tendenser, en naiv St Mayrakdyrkare med alkoholproblem och en léaram av den Gamla tron som inte ser alkohol som något problem alls) i Consaber och det börjar bli dags att stegra upp konflikten med Thalamur. Om man noterar den politiska situationen i Colonan så nämns att dvärgarna sitter väldigt strategiskt för att skära av försörjningslederna om Thalamur invaderar och det är ju lite svårt för thalaskerna att ta sjövägen till Consaber utan flotta...

Så, givetvis måste thalaskerna ha en plan för att lösa detta problem, men hur? En magisk dimma som får alla dvärgar att tappa skägget och inte våga sig ut? Skämt åsido, jag har lite idétorka och skulle uppskatta några förslag.

Mvh / Phelan

Krille

Super Moderator
"Så, givetvis måste thalaskerna ha en plan för att lösa detta problem, men hur?"

Diplomati och exklusiva handelsavtal? Det kan dessutom leda till riktigt skoj intrigäventyr.

Phelan

Hero
Måste inte Khrun klan Drezin vara synnerligen korkad i så fall? För tillfället har han möjlighet att handla med båda parter men stödjer han Thalamur och de återtar bara Colonan så är han inlåst med ett Thalamur som han dessutom förrådde ganska nyligen. Jag skulle ju inte satsa FÖR mycket på att Thalamur skulle hedra frihandelsavtalet om de satt i en klar maktposition. Å andra sidan vore det inte bra för dvärgarna om fler områden blev självständiga och under sabriskt inflytande, så ett krig får inte gå för dåligt för Thalamur heller...

Mvh / Phelan

Krille

Super Moderator
"Måste inte Khrun klan Drezin vara synnerligen korkad i så fall?"

Bara om han skriver under på det. I så fall är han lika korkad som thalaskerna skulle vara om de inte ens försökte få hans namnteckning.

Liksom, jag talar inte om att han ska skriva under, utan att thalaskerna försöker förmå honom att göra det. Skulle han säga bu eller bä så är det roliga över.

Mogger

Hipsteranka
Jag har också tvingats fundera på ovanstående, utan resultat. Jag har spånat utifrån någon slags bluff från thalaskerna, alternativt att sabrierna gör bort sig i sin iver att få dvärgarna på sin sida. Resultatet blir helt enkelt att dvärgarna svetsar igen porten och låter människorna reda ut det själva. Problemet är att konflikten skulle bli så ofantligt mycket större (och krångligare) om dvärgarna tvingas välja sida.

Har sidan ändrat utseende eller har det hänt något med min inställning? :gremconfused:

Phelan

Hero
120.000 dvärgar, varav inte riktigt alla lär slåss säg 25-50%. Det är ju en hel del att försöka mota bort. Någon form av blockad vore kanske det lämpligaste i så fall, förstärkt med ett frammanande av en eller flera superhemska demoner eller dylikt (klan Drezin lär ju ha en del magi själva). Får bli någon slags stridsplan som är möjlig för sabrierna att försöka luska reda på och eventuellt stoppa. Eller om thalaskerna lyckas ta fram någon form av sjukdom som enbart drabbar dvärgarna - "Trötterviruset"?

Mvh / Phelan