Nekromanti Tharhai

Victor Lopez

Veteran
När jag såg kartan över Mundana upptäckte jag en liten stad i nordvästra delen vid namn Tharhai. Jag tyckte att det lät lite asiatiskt och tänkte att det kanske fanns nån sorts motsvarighet till Kina/Japan i Mundana. Finns det någon sådan, och är det då Tharhai? Jag kan inte så mycket om Mundana's olika länder, förutom vad de heter och ungefär var de ligger. Tack på förhand!

-Taurandir

Helmgast
Ebhron

Jag vet inget om Tharhai. Men i sydöst ligger Ebhron som kanske liknar Kina lite. Men hur Ebhron är, är upp till spelledaren.

Skriver intensivt för att få så många inlägg som möjligt innan jag blir avstängd.

Ymir

Liten kantbaron
Tharhai har inte blivit det minsta beskrivet av Neogames, men i vår kampanj 'Östan om Sol, Västan om Måne' var det ett litet kejsardöme, styrt av en uråldrig man som sökte odödlighet, och jo, det fanns väl vissa drag som påminde om Japan. De var inte allt för många dock, och överlag kändes det som en rätt unik kultur, med en del släktskap med den Mûhadinska - Tharhais folk var sino-mongoler, dock.

Ehbron tänker jag mig på samma sätt som en unik kultur, med vissa drag av Kina, men även vissa av tex Indien - det skall helt enkelt vara ett fjärran mystiskt land, som både Kina och Indien var för Europeérna.

- Ymir, ger sin version av det hela.

Erufailon

Swordsman
Re: Ebhron

[color:blue]två likhet allifall, det finns nog fler att hitta. Anledningen att det inte står något om Ebhron i någon eonbok-modul är nog inte att neogames är slöa utan att de vill att man ska ha lite frihet som SL och inte behövas styras jämt av modulböcker, jag säger inte att modulböcker är dåliga, inte alls, utan det är bara det att några länder ska vara öppna för nya idéer, för annars kan det lätt bli tråkigt i längden. om ni tycker att landet är kinesisk stil på så är det det, om inget annat står i någon modul.</font color=blue>