Nekromanti The baddest thing alive

God45

#PrayersForBahakan
https://m.youtube.com/watch?v=OJ8Gtx45Fmc

Spelarkaraktärerna i den här urban fantasy kampanjen har lyckats komma över lite, lite övernaturlig makt. De kan ett par formler av gömd magi, de har lyckats mutera sig själva lite gran, de har ett mystiskt föremål med faktiskt makt och nu vill de ha mer. Deras mål är att få så mycket makt som möjligt och de har slagit sig ihop och jagar aktivt efter övernaturliga händelser och förtretelser att undersöka med målet att hitta mer. I den här gruppen kanske du stoppar monstret som kidnappar barn och äter deras drömmar, men sedan stjäl du hans dagbok och organ för att se om hemligheten till det här drömätandet finns i någon av dem. Och sedan snor du koppartråden i hans väggar för hej, det här är dyrt att hålla på med och vi hade resekostnader.

Jag vill att karaktärerna startar som ett gäng muppar, farliga eftersom de är beväpnade med pistoler och lite ond magi muppar men ändå muppar. Och sedan sakta men säker blir de magiska badasses efter hand som de stjäl, köper, upptäcker och rånmördar sig till mer makt.

Jag vill att magiskt makt ska vara modulär. Att utöver att spendera experience points så ska man kunna ta en formel, en magisk parasit eller en förbannad kniv och Boom! Vara mäktigare.

Nu är frågan.... vilket system fungerar för det här kampanjkonceptet? Har ni några tips tar jag gärna emot dem.

PowerNap

Veteran
>Och sedan snor du koppartråden i hans väggar för hej, det här är dyrt att hålla på med och vi hade resekostnader.

Underbart!

Gör ett hack på Ars Magica? Jag har länge tänkt att det vore ett helskönt system för den sortens spelande.

Annars låter det här väldigt mycket som det jag också vill ha och jobbar på, bortsett från att jag tänker science fantasy snarare än urban fantasy. Dessvärre lär det dröja innan jag har något användbart att dela med mig av, men jag har i alla fall en facebooksida som intyg på att jag också tillhör team "stjäl koppartråden": https://www.facebook.com/TimesinkRPG/

slanfan

Hero
Tri-stat är inte jättekul, men extremt modulärt.

White wolfs Mage?

>Human (eller var det <Human?)

Jocke

Man med skägg
Är det här typ inte pitchen till Unkown Armies vet jag inte vad som är pitchen till Unkown Armies, kanske kan de nya reglerna vara ett bra tillbehör? De gamla var mer ett nödvändigt ont (men man fick döpa sina färdigheter, vilket som bekant är en höjdare).

kaptendral

Warrior
Jocke;n257461 said:
Är det här typ inte pitchen till Unkown Armies vet jag inte vad som är pitchen till Unkown Armies, kanske kan de nya reglerna vara ett bra tillbehör? De gamla var mer ett nödvändigt ont (men man fick döpa sina färdigheter, vilket som bekant är en höjdare).
Jag tänkte också direkt på UA. 3rd ed kom ut rätt nyligen, kanske kan vara nåt?

God45

#PrayersForBahakan
PowerNap;n257457 said:
>Och sedan snor du koppartråden i hans väggar för hej, det här är dyrt att hålla på med och vi hade resekostnader.

Underbart!

Gör ett hack på Ars Magica? Jag har länge tänkt att det vore ett helskönt system för den sortens spelande.

Annars låter det här väldigt mycket som det jag också vill ha och jobbar på, bortsett från att jag tänker science fantasy snarare än urban fantasy. Dessvärre lär det dröja innan jag har något användbart att dela med mig av, men jag har i alla fall en facebooksida som intyg på att jag också tillhör team "stjäl koppartråden": https://www.facebook.com/TimesinkRPG/
Awesome! :D Ser fram emot att se mer av ditt projekt :)

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n257461 said:
Nu när ni säger det känns det jävligt UA! Det känns faktiskt helt perfekt. Ska börja jobba med det som grund tänker jag nu när jag jobbar vidare! :D

God45

#PrayersForBahakan
Organ;n257474 said:
Dresden Files?
En av mina contenders var Dresden Files... men det är för svårt stt faktiskt bli bättre i spel och inte genom xp. Och jag ser inte riktigt en väg runt det problemet. Men har du en är jag intresserad :)