Nekromanti The Beholder Art Segmentation project

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag gillade nog Ben Templesmith och Richard Anderson mest. Jag har hemskt svårt för alltför cartoony stil (Steven Silver), även om Joy Ang var ganska okej. Resten var sådär medelbra, även om jag uppskattar ansiktsuttrycket hos Bobby Chius beholder...

Cybot

Mest spelbar
Jag kan lätt välja vilken som är min favorit. Richard Anderson.

1. Cthuloid beholder som ser ut som en korsning mellan en anemon, en djuphavsfisk och någonting som aldrig borde ha sett dagens ljus. De vitt stirrande ögonen utan ögonlock ger ett vilt och omänskligt intryck.
2. Dramatisk ljussättning som ger scenen en lite surrealistisk prägel.
3. Fightern är tydligt en kvinnlig krigare, och detta utan att bli en bröst&rumpa-parodi.

Ymir

Liten kantbaron
Nummer nio är överlägset snyggast (verkar som flera andra håller med mig om detta, då det visst var Richard Anderson som gjorde den). Men intensiteten i bilden känns bäst på nummer fyra, den verkligen skriker action och rörelse.

Jocke

Man med skägg
Nummer fyra och nummer sex ser ut ungefär som dnd 4 och därför även dnd next gör i mitt huvud; lite åt 00-tals cartoon network hållet (samurai jack, clone wars, powerpuff girls etc).

chrull

Stockholm Kartell
Ben Templesmith tillhör en av mina favorit-tecknare när det kommer till serietidningar, så föga förvånande är hans bild uppe i toppen enligt mig. Tillsammans med Richard Anderson, som har mörkret och mystiken och Omar Rayyan som har bäst känsla av fantastik i sin bild. Kolla bara på Omars äventyrare, babyface-krigaren, dvärgen som eventuellt faktiskt har horn och ödlemansshamanen! Det är ju en perfekt grupp rollpersoner!

Ond bråd död

Swashbuckler
8an bäst för jag gillar grönt och klotiga beholders. 9an näst bäst, fast han fuskar lite.

Gillar absolut inte de där cartooniga stilarna eller de som går lite för långt på en grej. Överlag är det lite mkt d&d3/4 i alla bilder för att passa mig.

RasmusL

Champion
chrull said:
Kolla bara på Omars äventyrare, babyface-krigaren, dvärgen som eventuellt faktiskt har horn och ödlemansshamanen! Det är ju en perfekt grupp rollpersoner!
...och krigarflickans hund! Och Hamlet-musen! Och den lilla grunkan som sitter och lurar uppe till höger! Och fisken i ödleshamanens ficka! Jag vill spela!

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag tycker bara han går ifrån originalet lite mer än de andra. Framförallt att tjejen inte står så där töntigt och gömmer sig bakom skölden.

Cybot

Mest spelbar
Ond bråd död said:
Jag tycker bara han går ifrån originalet lite mer än de andra. Framförallt att tjejen inte står så där töntigt och gömmer sig bakom skölden.
Originalet är i alla fall bättre än t.ex. Emily Warren (det absoluta bottennappet bland de olika varianterna).

I originalet så ser man en dynamik i fightern där hon har stått i en vanligpose och sedan trycks bakåt av kraften i beholdens ray.
I t.ex. Emily Warrens så blir det en så krystad boobiepose att jag vill spy.

Orsaken varför jag gillar 9:an mer än 10:an är att Richard Andersons känns mer DnD:ig.
10:an känns väldigt...antingen Discworld eller Narnia typ. Inte DnD i alla fall.

Ymir

Liten kantbaron
jo, men det är väl bara rimligt; sen när skyddar en sköld mot Behållders? Deras dödsstrålar targetar väl Will-save och sånt, snarare än AC? Han åtgärdar ett fel hos originalbilden, is all :gremsmirk: