Användarnamn
Veteran
Okej, bästa rollspel ni spelat.
((Gärna kort motivation också))
((Gärna kort motivation också))
Å ena sidan är det ju knappast ödmjukt att utnämna sitt eget spel till sitt favvospel. Men å andra sidan – om man nu lägger ned tid och energi på att skapa ett spel, skapar man inte då ofta ett spel som man själv tycker mycket om? Om man inte försöker skapa ett av sina favoritspel kan jag nästan känna att ens motiv är tveksamt.krank;n281319 said:Bästa spelet överhuvudtaget: Svårt, men jag måste nog säga Rotsystem. Det är det av mina spel som inspirerar mig mest, helt enkelt. Jag har svårt att komma på speciellt detaljerad motivation som inte bara landar i "det är bra för att jag skapade det utifrån vad jag själv ville ha"...
Du kommer inte bli besviken!Bifur;n281329 said:Tja vi har ju tidigare haft långa trådar om bästa svenska rollspel och bästa svenska kampanj så...
Enskilt bästa spelupplevelse har jag nog fått på ett konvent med Call of Cthulhu.
Bästa spel alla kategorier (regler, setting, äventyr mm) de senaste 10 åren är nog Warhammer 2nd, följt av Mutant UA, men det är också de spel som jag lagt mest sammanhängande tid på och det är svårt att frigöra sig från den investeringen.
Bästa spel jag inte spelat hoppas jag är The One Ring, tolkienist som jag är i grunden.
Alltså, man blir ju knappast fet på rollspelsskrivande - om man nu inte är det där fåtalet personer som lever på frilansjobb åt Fria Ligan eller någon av de andra jättarna. Jag har inga planer alls på att kunna leva på mitt skapande, så jag fokuserar istället på att skriva de bästa spel jag överhuvudtaget kan - spel jag själv vill spela, skrivna på det sätt jag skulle vilja att fler spel var skrivna.ceruleanfive;n281332 said:Om man inte försöker skapa ett av sina favoritspel kan jag nästan känna att ens motiv är tveksamt.
Drelis;n281334 said:Du kommer inte bli besviken!
Du får flytta ner till Skåne igen!Bifur;n281343 said:Ska bara hitta tid och andra tolkienister att spela med...