Jag kikade på boken när jag var i USA och tyckte det verkade väldigt bra. (Åtminstone då hade jag inte sett något ex. på SF-bokhandeln, men deras hemsida säger nu att det ska finnas i lager...)
Jag har inte mer intryck än av att ha bläddrat genom boken och skummat några stycken här och där, men det gav ett genuint och genomtänkt intryck.
Det är ingen regelrätt "världsmodul" i det att det snarare tycks handla om en begränsad del av världen - lokaliserad i dagens Spanien - mycket bakgrundsinfo iofs. men fokuserat på en liten bit av den, staden som är centrum och området kring den. (Även om själva kapitlet om staden var kortare än jag hade förväntat mig, bara en fem-sex sidor.) Mycket material fanns istället i ett äventyr som är inkluderat i boken.
Eftersom jag bara bläddrat genom den är det svårt att säga något definitivt. Jag tyckte möjligen boken verkade lite oorganiserad eller som vissa delar av materialet var tunt. Men som sagt, det kan hända att det finns på ställen där man inte väntar sig det - eller så faller det tillbaka på BRP-reglerna som jag naturligtvis inte hade bredvid mig för att kolla upp hela tiden...
Boken verkade också ibland lite slarvigt genomförd, att vissa bilder var konstiga eller kanske inte helt lyckade. Men det är kanske ett mindre problem. (Jag avskräcktes inte av det - andra illustrationer var väldigt bra. Men det gav ibland ett lite... ja, slarvigt intryck.)