Nekromanti The City, bild 10 och 12

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,954
Ett par till bilder till mitt slutprojekt. Börjar se ljuset i tunneln (no pun intended) med 12 av 14 klara.
 

Attachments

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,954
Tack tack, glad att du gillar dem. Har fått kämpa en del, men tycker att jag har utvecklats till det bättre.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Du har helt klart utvecklats och blivit bättre, som du själv säger. Jag var imponerad av dina tidigare bilder men det här är än bättre. Du börjar få kontroll på prylarna. De har en grymt skön stil och motiven är bra. Det är riktigt snygga bilder som jag helt klart skulle vilja ha med i t.ex. ett skräck- eller mysterierollspel om jag skrev ett.

Med andra ord, way you go. Riktigt läckert, skön känsla och snyggt arbete med tonerna. Jag blir avundsjuk som fan.

Vad arbetar du med, btw - grå markers?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,652
Location
Helsingborg
Schyssta. Vad som såg fel ut i dina första bilder ser nu förvridet ut i dessa. Jag gillar detaljrikedomen i lyktan, även om den på grund av det står ut väldigt mycket i bilden. Jag gillar ljuset i dörren också. Många av dina bilder gör just detta, lämnar ut att det ska finnas någonting mer.

Sedan är jag fundersam över tentaklerna. Kommer det från tåget? För just nu ser det ut som om det är en bild i bakgrunden som sedan blir mer levande när de går utanför bilden. Trots att de går utanför bilden är det väldigt tvådimensionella.

Kommer de från tåget borde de kasta skuggor på tåget eller (enklare) tåget kastar skuggor på tentaklerna (precis där tentaklerna börjar synas). Jag antar också att det är ett monster bakom tåget, för annars borde loket ha fler tentakler än bara på en sida.

/Han brukar normalt inte posta här
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,954
Han said:
Sedan är jag fundersam över tentaklerna. Kommer det från tåget? För just nu ser det ut som om det är en bild i bakgrunden som sedan blir mer levande när de går utanför bilden. Trots att de går utanför bilden är det väldigt tvådimensionella.

Kommer de från tåget borde de kasta skuggor på tåget eller (enklare) tåget kastar skuggor på tentaklerna (precis där tentaklerna börjar synas). Jag antar också att det är ett monster bakom tåget, för annars borde loket ha fler tentakler än bara på en sida.

/Han brukar normalt inte posta här
Tentaklerna kommer från reklamaffischen som sitter på väggen. Jag hade hoppats på att den högraste tentakeln skulle poängtera det. Tack för kritiken, dock!
 
Top