Nekromanti The City, bild 13

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,754
Jag gillar skarpt att ögat ser bedövat, längtande och sorgset ut: väldigt väldigt mänskligt, vilket gör hela bilden mer slående.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
DeBracy said:
Jag gillar skarpt att ögat ser bedövat, längtande och sorgset ut: väldigt väldigt mänskligt, vilket gör hela bilden mer slående.
Yes sir, det där ögat gör verkligen hela den här bilden. Det är najs.

Vitulv, du är inte sugen på att testa lite mer skum och vrickad surrealism a la Arnold och Hansen?
Jag är seriöst nyfiken på hur du skulle göra dig på den fronten, för dina något surrealistiska bilder är så grymt bra i alla fall. ... Bra nyfiken. :gremsmile:
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,491
Location
Maastricht
Åhå! Sjysst! :gremsmile:

Jag gillar ljuset! Det ser ut som något taget ur en stripp ur någon bizarr skräckserietidning och det är menat som en komplimang.

Och, jag håller med Debbie. Ögat ser äckligt mänskligt ut och det ger det en cool närvaro.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det ser ut som något taget ur en stripp ur någon bizarr skräckserietidning och det är menat som en komplimang.
Ja, som jag sade i en tidigare tråd så kommer jag att tänka på de mer bisarra stripparna i Galago - vilket också är en komplimang. De här bilderna skulle verkligen göra sig i ett skräckrollspel. Fan, Fear Itself hade till exempel behövt dem, för majoriteten av illusarna i det är vidrigt dåliga. Inte nödvändigtvis vad gäller tecknarens talang, men det finns ingen känsla i dem. Det är just det som finns här, en skön känsla. Jag diggar dessutom avsaknaden på färg, det gör verkligen sitt.
 
Top