Först och främst kan jag väl säga att jag aldrig varit en DC läsare. Har alltid tyckt att alla DC's karaktärer är oerhört tråkiga, och i allmänhet bläh. Karaktärer som Batman och Superman har aldrig riktigt fastnat på mig. Nä, jag är mer en Marvel läsare (även en del Image), det är där jag hittat dom karaktärer som jag gillar, och dom karaktärer som jag har mycket lätt att relatera till (specifikt X-Men då, men även Spider-Man, var inte så mycket för Avengers och dom karaktärerna oftast kopplade till Avengers dock).
Med det sagt... mitt "ogillande" av DC karaktärer och serietidningar stannar näst intill just där, vid serietidningarna. Och även om lite av det läcker igenom till andra medier så är mitt ogillande långt ifrån på samma nivå. Att titta på filmer, tv-serier, eller tecknade serier, mm, är en helt annan grej, där har jag inte samma problem med karaktärerna. Så filmer som Batman och Superman, med flera, kan jag verkligen gilla. Jag gillar t.ex starkt Christian Bale's Batman filmer. Specielt den med Heath Ledger ,vilket var en skådespelare jag gillade starkt sedan innan, tack vare A Knights Tale (bland annat pga att Riddare är min favorit typ av krigare). Jag gillade oxå skarpt "Lois & Clark: The New Adventures of Superman" när den gick på tv under 90talet. XD
Arrow är en serie som jag har följt sedan dagen den släpptes i USA (eller ja... dagen efter den släpptes i USA). Det lite roliga där är att det tog mig ett tag innan jag faktiskt fattade att serien var baserad på Green Arrow. När jag såg första avsnitter, och han var känd som "the hood", och baserat på hur han såg ut, och lite grann att hans efternamn (Queen, som ringde några få små klockor, men kopplade inte min hjärna till det), så skrockade jag lite och tänkte att "ser ut som dom försöker göra en Green Arrow kopia eller något". Det var inte förrän bort åt när karaktären medvetet försöker byta namn, och säger till folk att kalla honom "Arrow", plus en del andra grejer här och där (som Roy t.ex), som min hjärna började mer "spetsa öronen" och tänka "Men vänta lite nu här...", varpå jag till slut kollade upp det och fick min ah-ha upplevelse om att det faktiskt var en Green Arrow baserad serie.
Så... nu kommer vi till Flash... Som sagt så är jag ju inte överförtjust i DC... men som tv-serie kommer jag att börja titta på den, och kan näst in till garantera att jag kommer fortsätta titta på den tills dom avslutar och/eller lägger ner den. Ska nog mycket till för att jag ska gå "bläh" till den.
För jag tenderar till att ha en mycket lägre ribba (samtidigt som jag oxå verkar ha ett mycket högre tak oxå) än vad dom flesta människor har. Så jag hakar inte upp mig på små löjliga petitesser, eller ens stora hakar, som skulle dra ner mångas intresse för vad det nu än är.
Pga det så har jag
mycket svårt att solla bort tv serier... jag överdriver inte när jag säger att jag följer över 10-20+ tv-serier (per vecka). Det beror lite på hur tv-sesongerna ser ut, ibland är där fler serier jag gillar, ibland mindre, ibland blir det ett stort fett "cancelled" på vissa serier, sen visas det ju mindre antal nya/återkommande serier under sommaren t.ex. Och då räknar jag inte ens in att jag följer Formel 1 (bortåt en 6-8+ timmar per tävlings helg, 19 tävlingar detta året), K-1 (om tillgängligt), UFC, och... och... ja... min stora mörka, scraping the bottom of the barrel, hemlighet... "professional wrestling"... WWE...