Nekromanti The Flash på TV

chrull

Stockholm Kartell

Arrow börjar ju bli bra nu så det ska bli spännande att se vad de kan göra med Flash...

God45

#PrayersForBahakan
Jag trodde Flash tv-serien skulle vara den värsta skiten någonsin. Men den här trailern ser jävligt bra ut! :D

Från trailern ser det ut som om de har med Ferris airforce base som ett påskägg vilket antyder GL, de har Starlabs, Dr.Zoom och the speed force som viktiga delar. Metahumans och Weather wizard verkar vara första skurken? Nice! Till och med dräkten ser cool ut.

Nu vill jag bara att de inte backar från att ha med resten av Flash skurkarna fast de är lite tramsiga. Gorilla Grodd, Captain boomerang och Mirror master hade varit grymma som skurkar.
Ymir said:
Gorilla Grodd är INTE tramsig" Kolla iJustice League Unlimited där Powers Boothe gjorde hans röst ffs! ALLT blir bättre med apor!
God45 said:
Alltså, jag ÄLSKAR Gorilla Grodd. Nästan lika mycket som Captain Cold. Men jag kan inte förneka att koncepten "Telepatisk gorilla från en gömd civilisation av intelligenta apor" och "Oldschool eskimå gangster" är lite tramisga ;)

Ymir

Liten kantbaron
Verkar ju askool. Kommer den fortfarande dela setting med Arrow (som ju inte haft med några övernaturligheter hittils?) Jag har läst nånstans att den skulle göra det men det känns skumt.

edit: öh...never mind...såg trailern *^_^* Fast det känns fortfarande skumt. Men awesome.
God45 said:
Ja det kommer den. Arrow är med i trailer till och med. Vilket är coolt för nu kan Arrow också ha med folk med krafter :)

chrull

Stockholm Kartell
Jag hoppas lite på att de låter Flash vara den mer spaceiga serien och Arrow hålls mer jordnära. När de möts blir känslan mer åt det hållet som passar den serie det rör sig om.
Att det är "konstigt" att alla skurkar som dyker upp i Starling City är mer jordnära än de som dyker upp i Central City behöver inte förklaras alls tycker jag.
Ymir said:
jag skulle hävda att flashback-ö-plotten i Arrow är allt annat än jordnära. Men visst, den är också seriens svagaste punkt, så...
chrull said:
Jag sa aldrig att Arrow var jordnära, jag sa att jag hoppades på att Arrow skulle hållas mer jordnära än Flash :)
Men jo, Ö-flashbacksen var tradiga redan i slutet på säsong 1.

Anchorman

Swashbuckler
Gav upp Arrow efter typ 4 avsnitt och den här ser ut att lida av samma problem. Kan vi inte få lite mognare Superhjältar? Måste alla vara typ 18år?

Max Raven

T12-kultist
Den här trailern gjorde mig sugen att spana in Arrow - jag har varit Green Arrow-fan ganska länge (läste Mike Grell-varianten) men inte hört supermycket gott om TV-serien.

The Flash får mig att undra - superhjältar som TV-serier är på gång alltså? Visst, Smallville och Heroes visade att man kunde fixa det. Typ. Men superhjälteserier har ju varit såpa med superkrafter i evigheter och det senare har varit ett problem för TV-seriebudgetar. Har vi börjat nå punkten där schyssta specialeffekter inte kostar alltför blodigt mycket? :)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Coolt.

Det går ju inte att spoilervarna här så jag får köra lite mellanslag då.

Jag som inte är superhjälte fanboy hade ju hoppats på att snubbe i arrow som får blixtrar och skit i sig blir någon form av superhjälte och det blir han troligen då. Cool. Jag gillar förövrigt Arrow och den serien har fått mig att sukta lite efter att bli superhjälte fanboy.

Höhö. Jag markerade texten vit också.

chrull

Stockholm Kartell
Anchorman;n20245 said:
Gav upp Arrow efter typ 4 avsnitt och den här ser ut att lida av samma problem. Kan vi inte få lite mognare Superhjältar? Måste alla vara typ 18år?
Det finns ganska mycket att kritisera i Arrow, men en sak de lyckas med är att göra serien bättre. Framförallt sista halvan av säsong 2 lyckas varenda avsnitt avslutas med någon slags twist som inte alltid är sjukt uppenbar. Det är dessutom inte alls samma status quo som de flesta superhjälte-media lider av.
Det händer liksom saker. Det är rätt ballt.

Rhodryn

Hero
Först och främst kan jag väl säga att jag aldrig varit en DC läsare. Har alltid tyckt att alla DC's karaktärer är oerhört tråkiga, och i allmänhet bläh. Karaktärer som Batman och Superman har aldrig riktigt fastnat på mig. Nä, jag är mer en Marvel läsare (även en del Image), det är där jag hittat dom karaktärer som jag gillar, och dom karaktärer som jag har mycket lätt att relatera till (specifikt X-Men då, men även Spider-Man, var inte så mycket för Avengers och dom karaktärerna oftast kopplade till Avengers dock).

Med det sagt... mitt "ogillande" av DC karaktärer och serietidningar stannar näst intill just där, vid serietidningarna. Och även om lite av det läcker igenom till andra medier så är mitt ogillande långt ifrån på samma nivå. Att titta på filmer, tv-serier, eller tecknade serier, mm, är en helt annan grej, där har jag inte samma problem med karaktärerna. Så filmer som Batman och Superman, med flera, kan jag verkligen gilla. Jag gillar t.ex starkt Christian Bale's Batman filmer. Specielt den med Heath Ledger ,vilket var en skådespelare jag gillade starkt sedan innan, tack vare A Knights Tale (bland annat pga att Riddare är min favorit typ av krigare). Jag gillade oxå skarpt "Lois & Clark: The New Adventures of Superman" när den gick på tv under 90talet. XD

Arrow är en serie som jag har följt sedan dagen den släpptes i USA (eller ja... dagen efter den släpptes i USA). Det lite roliga där är att det tog mig ett tag innan jag faktiskt fattade att serien var baserad på Green Arrow. När jag såg första avsnitter, och han var känd som "the hood", och baserat på hur han såg ut, och lite grann att hans efternamn (Queen, som ringde några få små klockor, men kopplade inte min hjärna till det), så skrockade jag lite och tänkte att "ser ut som dom försöker göra en Green Arrow kopia eller något". Det var inte förrän bort åt när karaktären medvetet försöker byta namn, och säger till folk att kalla honom "Arrow", plus en del andra grejer här och där (som Roy t.ex), som min hjärna började mer "spetsa öronen" och tänka "Men vänta lite nu här...", varpå jag till slut kollade upp det och fick min ah-ha upplevelse om att det faktiskt var en Green Arrow baserad serie.

Så... nu kommer vi till Flash... Som sagt så är jag ju inte överförtjust i DC... men som tv-serie kommer jag att börja titta på den, och kan näst in till garantera att jag kommer fortsätta titta på den tills dom avslutar och/eller lägger ner den. Ska nog mycket till för att jag ska gå "bläh" till den.

För jag tenderar till att ha en mycket lägre ribba (samtidigt som jag oxå verkar ha ett mycket högre tak oxå) än vad dom flesta människor har. Så jag hakar inte upp mig på små löjliga petitesser, eller ens stora hakar, som skulle dra ner mångas intresse för vad det nu än är.

Pga det så har jag mycket svårt att solla bort tv serier... jag överdriver inte när jag säger att jag följer över 10-20+ tv-serier (per vecka). Det beror lite på hur tv-sesongerna ser ut, ibland är där fler serier jag gillar, ibland mindre, ibland blir det ett stort fett "cancelled" på vissa serier, sen visas det ju mindre antal nya/återkommande serier under sommaren t.ex. Och då räknar jag inte ens in att jag följer Formel 1 (bortåt en 6-8+ timmar per tävlings helg, 19 tävlingar detta året), K-1 (om tillgängligt), UFC, och... och... ja... min stora mörka, scraping the bottom of the barrel, hemlighet... "professional wrestling"... WWE... :eek: