Nekromanti The Gamers, sevärt!

magoo

Hero
Jag har sett en kul liten film om rollspelare och deras karaktärer som jag rekommenderar! Trailern finns på:

www.deadgentlemen.com

48 minuters underhållning med många fniss och ett och annat gapflabb, DVDn känns dessutom riktigt proffsig även om det är ett verk av amatörer. Uppföljaren kommer sommaren 2005.

Muggas

Hero
The Gamers har diskuterats på forumet för länge sen och gick att ladda ner från hemsidan tidigare (tror att jag såg början av filmen när karaktärerna introducerades). Jag har alltid velat se hela filmen, skaparna verkar ha lyckats riktigt bra med tanke på de begränsade resurser de måste haft. Ska överväga att införskaffa DVD:n. Tack för påminnelsen!

Johan K

Gammal & dryg
Den var ju lite småtrevlig ja...
Kansek nått man ksa ta & fixa, när den kommer... =)

/ Johan K, som borde frächa upp Vildhjarta inför morgondagens spel..

Foggmock

Myrmidon
Jag såg hela filmen när den låg uppe på Gencons sida förra året. Helt underbar. Om den är värd att köpa på DVD vet jag inte dock.. den funkade som lättjefylld underhållning över internet, men inte något man jättegärna vill se igen.

Called shot to the nuts!

Rickard

Urverk speldesign
...och varför återupplivar jag den här tråden för? Jo, för att jag har sett The gamers.. Den var riktigt bra, faktiskt.. Själva filmen driver lite med hur ett rollspelstillfälle skulle se ut (ungefär som en nerlagd serieidé jag hade) och det är riktigt ballt hur det växlar mellan spelmötet och deras karaktärer så att man får se konsekvenserna utav spelarnas knarkade idéer.. :gremsmile:

Här är ett utdrag.. De har mött en stor buse vid namn Hunk på en taverna och tjuven har bestämt sig för att smyga upp bakom för att få sin backstab bonus när han attackerar.. Dock så har han inte tillräckligt bra vapen för att döda honom, trots bonusen, så han kläcker ur sig följande..

Spelaren: Wait, I have a better idea.

[ser karaktären rigga upp ett arbalest]

Spelledaren: You're gonna backstab him with a ballista?
Spelaren: Uh huh.
Spelledaren: With a fucking siege weapon?
Spelare: Uh huh.
Spelledaren: OK. There's got to be a rule against this.

[spelarna diskuterar hur ballt det är medan spelledaren bläddrar i regelboken]

Spelledaren: Well, there's nothing against it in the rules.
Spelarna: Yeah.
Spelledaren: I can't beleave I'm doing this.
Spelledaren: Well, that's 263 points of damage.
Spelare: Whoaw.
Spelledare: You splatter Hunk all over the common room.

En helt klart sevärd film, även om slutet var rätt urflippat..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker allt som hände där på tavernan var underbart (för det ovan var inte det enda som hände där)