Jag har en idé på ett äventyr som jag tror skulle kunna urarta i något spännande. Än så länge har jag bara kommit på en snabb genomgång av början. Den lyder...
Rp är bondbarn och bor med sina föräldrar på en bondgård.
En dag reser en riddare genom byn och kräver husrum hos rp...
Hursomhelst så slutar det hela med att riddaren dödar rp:s föräldrar.
Rp är dock fortfarande barn och måste vänta några år med att hämnas. Dom åren används till hård träning för att kunna rå på riddaren. Själva äventyret ska börja när rp ska ge sig iväg, sökandes efter riddaren men det enda dom vet om han är hans namn.
Nu vill jag gärna ha hjälp med lite inspiration:
- Vad var anledningen till att ridaren dödade föräldrarna?
- Vilket land tror DU skulle vara bäst att spela i?
- Vilket land kom riddaren ifrån?
- Vilken eventuell religion hade riddaren?
- Om rp bara har hans namn att gå efter i deras sökande, vart kan dom hitta folk som vet något mer?
- Vart befinner sig riddaren nu?
Det här var bara exempel på frågor och jag skulle uppskatta om ni vill skriva lite på ett ytterligare händelse förlopp.
Tusen tack på förhand!
Rp är bondbarn och bor med sina föräldrar på en bondgård.
En dag reser en riddare genom byn och kräver husrum hos rp...
Hursomhelst så slutar det hela med att riddaren dödar rp:s föräldrar.
Rp är dock fortfarande barn och måste vänta några år med att hämnas. Dom åren används till hård träning för att kunna rå på riddaren. Själva äventyret ska börja när rp ska ge sig iväg, sökandes efter riddaren men det enda dom vet om han är hans namn.
Nu vill jag gärna ha hjälp med lite inspiration:
- Vad var anledningen till att ridaren dödade föräldrarna?
- Vilket land tror DU skulle vara bäst att spela i?
- Vilket land kom riddaren ifrån?
- Vilken eventuell religion hade riddaren?
- Om rp bara har hans namn att gå efter i deras sökande, vart kan dom hitta folk som vet något mer?
- Vart befinner sig riddaren nu?
Det här var bara exempel på frågor och jag skulle uppskatta om ni vill skriva lite på ett ytterligare händelse förlopp.
Tusen tack på förhand!