Nekromanti The last step: Out to the people....

Deathwalker

Veteran
I've created a rpg that is almost done.. Just some small things left and I wonder:

What shall I do with it now?
I mean, shall I give it to a company who will produce it..
Won't it cost alot of money, or?..
Help me please....

Eleas

Hero
On Rollspelssmedjan there are some excellent <a href="http://www.foxtail.nu/egnaspel.html">tips</a>. -- Björn Paulsen

"If brute force isn't working, it's because you're not using enough." ---Mad Rabbit

Eleas

Hero
"If your first priority isn´t earning money I guess you could have it published here on www.rollspel.nu It would then be free for anyone to download but maybe you brighten some peoples lives up and get some nice respond too."

I agree. The most important thing you can have right now is feedback. Playtest it and invite other people to do the same. This will present you with the following advantages:
1. Any bugs your system has can be adressed before you publicize it.
2. You'll get some idea of how the public will like it.
3. People will know what The Last Step is, thus hopefully creating demand for your game.

Semper fi.

--
Björn Paulsen

"Okay...for future note, FAM means Fuel-Air-Missile - meaning you don't fire them in Subway tunnels..."

Hjonas

Veteran
Re: Game + Just a short question

Try to gather a few playtesters first to read and test your RPG before you consider to publish it (or send it to any publishers). Then one idea is to publish it on the internet, because it's hard to get a company (especially in Sweden) to publish your game.

Btw. I was just wondering why you are writing your messages in enlish?. Though most of the swedish population understands english quite well it's not that usual that a foreigner is playing swedish RPG's, or?. Just a short note.. :gremsmile:.

/Best regards Jonas Carlsson

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]

Deathwalker

Veteran

Greetings!

"Btw. I was just wondering why you are writing your messages in enlish?. Though most of the swedish population understands english quite well it's not that usual that a foreigner is playing swedish RPG's, or?. "

1. Thanks for your help, I will "maybe" publish it on the net, I don't know yet..

2. Why I write in english?
Thats becouse I can too little swedish.. :(
I write better on english than swedish becouse it can be misspellings in the text if I write in swedish..
Thats why..

Have a nice day, or night... Reagards:
- Deathwalker

- When you see me you see your own death!

Man Mountainman

Storsvagåret

2. Why I write in english?
Thats becouse I can too little swedish.. :(
I write better on english than swedish becouse it can be misspellings in the text if I write in swedish..
Thats why..

Aha!

/Dnalor, your zit on the cornea

Eleas

Hero
"Japp, men de är nu faktiskt på svenska. Fast jag undrar jag om vår vän deathwalker verkligen bara är engelsktalande, jagmenar, hur skulle han ha kunnat fylla i sin presentation om han inte kunde tala svenska?"

Correct, my little pantalooned pal (oops, gled in i Monkey Island - mode ;-) ). Han besvarade ett av mina inlägg, och det var på svenska. Underligt om han inte förstår svenska i så fall...

--
Björn

"I belong to me; I have the receipt." -- Chuck Sonnenburg

Eleas

Hero

"/Dnalor, your zit on the cornea"

*Winces*

--
Björn

"LT. HIT-MAN - a permanent solution to *any* problem." -- Chuck

Boadicea

Veteran
Han kanske kan läsa och tala svenska, men känner sig osäker på hur man uttrycker sig med det skrivna språket? Har en kamrat som är på samma sätt. Hon kom till sverige ganska nyligen, pratar förståelig svenska, kan läsa hjälpligt men som hon skriver... Nåväl. Bara en teori.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur

Rosen

Myrmidon
Re: The last step (OT)

<I>Fast jag undrar jag om vår vän deathwalker verkligen bara är engelsktalande, jagmenar, hur skulle han ha kunnat fylla i sin presentation om han inte kunde tala svenska?</I>

Folk lär sig nya språk för sällan för att komma ihåg det, men det är ett ganska stort steg från att man kan <I>förstå</I> ett annat språk när man läser eller lyssnar på det, till att <I>själv</I> kunna uttrycka sig begripligt på det i tal och skrift.
Min tyska är på det stadiet - jag kan läsa en tysk tidning och kolla på en otextad tysk film utan problem, men jag skulle inte vilja Deutsch sprechen oder schreiben inför tyskar om det inte var ett nödläge. (-:

--
Åke

Man Mountainman

Storsvagåret

<I>Folk lär sig nya språk för sällan för att komma ihåg det, men det är ett ganska stort steg från att man kan förstå ett annat språk när
man läser eller lyssnar på det, till att själv kunna uttrycka sig begripligt på det i tal och skrift.
Min tyska är på det stadiet - jag kan läsa en tysk tidning och kolla på en otextad tysk film utan problem, men jag skulle inte vilja
Deutsch sprechen oder schreiben inför tyskar om det inte var ett nödläge. (-:</I>

Du har naturligtvis rätt. Det var dumt av mig att dra likhetstecken mellan att tala och att förstå ett språk. Jag är självklart medveten om det förhållande du påpekar, det faktum att jag skrev <I>tala</I> i mitt inlägg var bara ett misstag. Jag tänkte nog mest på <I>förstå</I>, eftersom det hela var ett följdresonemang av det jag sa om att Krilles rollspelstips var på svenska.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Johan K

Gammal & dryg
Why don´t u mail it to webbmaster of this page so the can promote it here.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Deathwalker

Veteran

CONGRATULATIONS!!

You got it..
I write at English becouse i dont want make any special
misspellings..
So, I can read some Swedish but wouldn't like to
either write/talk swedish much..

So for the moment I study swedish if it is ok? :)
Thanks for your patient!

- When you see me you see your own death!