Nekromanti "The last..."

Rickard

Urverk speldesign
Jag sitter och kollar på "The last marshal" och det slog mig hur många saker som har "The last" i titeln.. "The last action hero", "The last samurai", "The last of the mohicans" och "The last ninja"..

Vad skulle det kunna finnas fler för titlar med "The last" och vad skulle de de tänkas handla om?

"The last grandpa"
12-årige Willy lever i en värld där människor smittats av ett virus som gör äldre till zombies runt 30 års ålder. Han och hans robothund har en förhoppning om att en dag kunna hitta någon som levt isolerad som inte drabbats utav smittan. Han har hört legender om farföräldrar med buskiga ögonbryn som köpt glass åt sina barnbarn och berättat historier för dem. Han vill hitta.... den siste farfarn.

/Han som hade tänkt att hitta på något seriöst men hans oseriösa sida hade något att säga till om

Magnum_UBBT

Warrior
The Last Crusade (Indiana Jones)
The Last Waltz
The Last Unicorn (1982)
The Last Horror Movie
The Last Shot
The Last Starfighter (1984)
The Last Castle
The Last Kiss
The Last Days of Disco
The Last Vampire
The Last Command
The Last King of Scotland
The Last Man on Earth (1964)
The Last Detail
The Last Emperor (1988)
The Last Hunter
The Last Rainforest
The Last Man on Earth
The Last 24 Hours
The Last Seduction (1994)
The Last Minute
The Last Of The Mohicans.
The Last Letter
The Last House Of The Left
The Last Supper

...och många mer säkert. Sen har vi ju "Save the Last Dance" men frågan är om den räknas. =)

/The Last Magnum

Ceram

Hero
Jag hoppas att boken "den sista polskan" aldrig filmats, sämre läsupplevelse kan jag inte minnas.

Annars verkar denna film sevärd :gremtongue:

"The last man"

I en nära framtid där mannen inte längre är nödvändig för fortplantningen kämpar en gerillagrupp men män i de härjedaliska fjällen för sitt eget överlevande. Det hopp som uppkommer då de skjuter ned den kvinnliga utrotningspatrullens helikopter släcks fort när hämnden närmar sig.

/Ceram, the last island