Nekromanti The Manchurian Candidate

PAX

Jordisk Äventyrare
Ett starkt otippat kort för bra inspiration och konspiration till Neotech är filmen The Manchurian Candidate. Denzel Washington i huvudrollen. Gå och hyr omedelbums utan att passera någon recension som avslöjar handlingen.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Interface

Och sedan kan man läsa det som kanske är Neal Stephensons bästa bok, nämligen Interface:

Roman skriven under pseudonymen Stephen Bury. Interface utspelas några få år in i framtiden, men är lika mycket politisk thriller som sf: det handlar om en amerikansk presidentkandidat som har det mesta för sig: bakgrund, utseende, etc. Men han har också ett biochip i hjärnan som gör honom till den perfekta politiska maskinen...

/tobias

Storuggla

Champion
Storuggla goes pretto

"Ett starkt otippat kort för bra inspiration och konspiration till Neotech är filmen The Manchurian Candidate. Denzel Washington i huvudrollen. Gå och hyr omedelbums utan att passera någon recension som avslöjar handlingen."

Men framförallt ska man se orginalrullen; The Manchurian Candidate med Frank Sinatra i huvudrollen. Mest för att den dels är bättre, har färre plotholes och så Old Blue Eyes! Rock!
Och om någon undrar om titeln på filmen kan de fråga mig. Jag gillar att snacka gammal propaganda :gremsmile:

Storuggla, vevar med Kim Il Sung-fotot

Storuggla

Champion
Re: Interface

"Och sedan kan man läsa det som kanske är Neal Stephensons bästa bok, nämligen Interface:"

Hur står den sig gentemot Quicksilver? Q tog mig flera veckor att avsluta (ovanligt, jag läser vanligen snuskigt snabbt) och tråkade nästan ihjäl mig. Jag var tvungen att sluta läsa flera gånger för att mina krukväxter höll på att dö ut av de negativa vibbar bokfan utstrålade.

Storuggla, snabbt silver spöar surfarn

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Quicksilver (OT)

Hur står den sig gentemot Quicksilver? Q tog mig flera veckor att avsluta (ovanligt, jag läser vanligen snuskigt snabbt) och tråkade nästan ihjäl mig.
Den är bättre än Quicksilver tycker jag. Den är i alla fall klart mer lättläst.

Sedan tyckte inte jag att Quicksilver var speciellt tråkig heller förutom en bit framåt slutet, så du kanske inte ska lyssna på mina rekommendationer. Jag gillade speciellt delen med Jack Shaftoe och skrattade högt åt scenen där han rider in på maskeradfesten. Den var däremot inte alls lika bra som Snow Crash eller Cryptonomicon.

/tobias

Storuggla

Champion
Re: Quicksilver (OT)

"Sedan tyckte inte jag att Quicksilver var speciellt tråkig heller förutom en bit framåt slutet, så du kanske inte ska lyssna på mina rekommendationer."

Nä, då ska jag snarare leta upp dig och tjära dina skinkor för att sedan slänga dig i Themsen.

"Jag gillade speciellt delen med Jack Shaftoe och skrattade högt åt scenen där han rider in på maskeradfesten. Den var däremot inte alls lika bra som Snow Crash eller Cryptonomicon."

Skojar du med mig? Den är ju i slutet av bokhärket! Ända fram tills dess så sitter man och läser om en hoper dönickar som snackar strunt tills man tror de hittat en smaskig fetaball politisk komplott mot kung och fosterland och så släpper han det! Han släpper det! "Oj, här har vi bevis för en neslig konspiration mot vår flotta i krig, instigerad av en av rikets högsta adelsmän! Jag ska nog.. äta frukost. och brevväxla. och allmänt driva runt tills någon säger något till mig så att jag reagera. Hoppas att någon nämner krutkomplotten annars kommer jag aldrig kunna agera på det, för jag kan bara reagera på andra karaktärers handlingar för jag är stor pudrad LÖK!" ungefär.
Nej fy. Skräpbok. Hade inte ens ett etotiskt kopparstick av humrar.

Storuggla, flåsar över skaldjuren

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Quicksilver (OT)

Skojar du med mig? Den är ju i slutet av bokhärket! Ända fram tills dess så sitter man och läser om... [osv]
Jag skulle säga att det är i mitten av boken, men det är inte så jättenoga. Ska vi låta folk diskutera NeoTech här istället? :gremwink:

/tobias