Nekromanti The One Ring

Alkemist

Veteran
Google sa att det är Cubicle 7 som ligger bakom detta. Ser snyggt ut. Mer än så har jag inte någon koll på.

G

Guest

Guest
Boken är så för jävla snygg. Man blir inspirerad att lira direkt - precis som en regelbok ska vara med andra ord.

Det har ju inte släppts ännu.

Tror det finns allra minst två trådar här på forumet där folk lite löst pratar om den. Poseur länkar till en utav den såg jag.

Omslaget är snygt som fan och får mig att vilja plocka upp spelet vilket jag också lär göra.
Intervjuerna med spelets huvuddesigner är intressanta och lovar något gott. Är spelet bra? Återstår att se tills det är släppt, läst och spelat ett par gånger. Men det ser ju lovande ut i vilket fall! :gremsmile:

claes

Swordsman
Draugen said:
Det har ju inte släppts ännu.
De som förbokade spelet från Cubicle 7 har fått pdf:erna gratis. Jag har läst igenom nästan hela spelet och jag gillar det verkligen. Det är snyggt och mycket välskrivet och lättläst. Utan att ha testat regelsystem känns det som att det passar perfekt med Tolkiens värld.

Poseur

Swashbuckler
Har också fått pdf:n och jag har dock än bara skummat igenom spelet men det känns riktigt fräscht och passande för världen. Lär städa hemma innan jag börjar läsa, för då fastnar jag väl resten av dagen.

claes

Swordsman
CapnZapp said:
Här en tråd där rollpersoner skapas:
http://forum.rpg.net/showthread.php?586882-The-One-Ring-Lets-Make-a-PC

Att följa med när en gubbe byggs tycker iallafall jag är ett väldigt smidigt sätt att komma in i ett spel.
För den nyfikne, ett komplement till länken på rpg.net: http://www.towerhills.me/downloads/the_one_ring__hero_skills.pdf

Ett hjälpblad för att skapa en rollperson. Lite förklaringar:
B = Body
H = Heart
W = Wits

En vapenfärdighet inom ( parentes ) betyder att man kan hantera alla vapen inom den gruppen. En understruken färdighet får använda tillhörande favoured attribute. B, H och W har ett basvärde och ett "favoured"-värde. Favoured-värdet används när man spenderar en poäng Hope.

Botulf

Hero
Fick pdf:en idag. Ser riktigt bra ut. Har inte hunnit läsa så långt men kvaliteten är väldigt hög.

Eksem

Champion
claes said:
Utan att ha testat regelsystem känns det som att det passar perfekt med Tolkiens värld.
Vad betyder det egentligen? Mycket regler för vandringar och ett system för deus ex machina?

Dilandau

Myrmidon
Eksem said:
claes said:
Utan att ha testat regelsystem känns det som att det passar perfekt med Tolkiens värld.
Vad betyder det egentligen? Mycket regler för vandringar och ett system för deus ex machina?
Slumptabeller för fornlämningar? Fältslagsregler? Grottkräl? Xp om man sjunger sånger kring lägerelden eller håller högtravande tal? Kvinna som spelbar ras? Detaljerade regler för proviant och måltider?

Lindenius

Swashbuckler
Jag tror det finns regler för hur man fuskar i frågetävlingar. Ett kapitel för födelsdagsfester ser jag som självklart. Likaså en släkt- och namnlängdsgenerator.

Magnus Edlund said:
Eksem said:
claes said:
Slumptabeller för fornlämningar? Fältslagsregler? Grottkräl? Xp om man sjunger sånger kring lägerelden eller håller högtravande tal? Kvinna som spelbar ras? Detaljerade regler för proviant och måltider?
//erik. sjukligt trött

ThemVSyou

Veteran
gick in på deras hemsida och kollade upp det igår och det ser verkligen intressant ut även om priset är högt så kommer jag nog köpa det(kollade sfboks hemsida för det svenska priset)