The Penguin - Spoiler tråd

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,219
Fan vad kul den här serien är! Ett avsnitt in rör sig allting i en enorm hastighet, karaktärerna är kul, allting är sjukt snyggt och man vet inte vad som kommer hända i någon scen. Och sedan kör de stora superuppenbara bitar musik över scener för max melodrama.

Colin Farrell är Danny Devito bra som Pingvinen. Bara ett fruktansvärt vanställt, oändligt våldsat, oberäkneligt, super smart och massivt charmigt freak.

Jag vill att han dödar någon med ett paraply vapen i serien. Men eftersom de kör ”Superskurkarna och freaksen tar över den organiserade brottsligheten” storylinen från The Long Halloween kommer det hända.

 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,674
Location
Helsingborg
1. Jag vet inte hur smart Penguin är. Men annars ja. Penguin och Sofia Falcone är extremt läskiga människor.
2. Jag kommer aldrig någonsin igen säga att Colin Farrel inte är en stor skådespelare. Jag vet inte än om jag gillar den här versionen av Penguin, men Colin Farrel är amazing som den här versionen av honom. Medans Danny Devito är Danny Devito som The Penguin så är Colin Farrel bara the Penguin.
3. Jag gillar det visuella skådespelet. Man ser hans ansikte och undrar, "varför fan kallar de honom the penguin" och sen ser man honom gå och det är uppenbart. Han är inte ett monster som vissa versioner av the penguin, men ärren och missbildningarna är definitivt en orsak varför han är som han är...och varför han desperat vill ha den nivån av makt där han helt enkelt måste bli respekterad.
 
Top